Alla inlägg under april 2009

Av Sofie - 9 april 2009 17:44

.... med att plugga inför tentorna.... Även om jag pluggar så känns det som om jag borde plugga ännu mer....


Imorgon hoppas jag på att få leka med Noel en stund. Har bara inte fått godkänt från syster ännu, men det kanske kommer ett godkännande tids nog...


Imorgon är tydligen Denni Avdic bänkad till förmån för Martin Eriksson. Jag gillar båda två. Eriksson tog ju trots allt sitt förnuft tillfånga och valde rätt klubb =) men Avdic är en slitvarg... så jag gillar dem båda... =) Nästa söndag, den 19de ska jag kolla matchen med Lotta.... det ska bli trevligt... hoppas jag....


Glad påsk på er..... hörs snart....

Av Sofie - 8 april 2009 17:53

... när man tänker tillbaka, alltså när man tänker på allt man varit med om. Jag menar inte att det är ledsamma saker.... bara att man aldrig får vara med om exakt samma sak igen. Man får aldrig mer känna det där pirret som man kände när man började första klass, eller uppleva mellanstadiets alla klassfester (Jag flydde varje gång det var dans. Sånt vågade ju inte jag. Lärarrummet var en bra plats för mellanstadiebarn som inte ville bli uppbjudna) eller ta studenten, ta körkort ... och mycket mycket mer. Nu har jag i och för sig bara tänkt tillbaka på situationer som har med skolan att göra, men det kanske är en yrkesskada jag har. Jag har bara positiva minnen från skolan tror jag, tyckte att det var en rolig tid. Kanske är den erfarenheten, i kombination med min kärlek till barn som gjorde att jag valde att utbilda mig till just lärare. Ångrar inte en sekund det valet.


Idag har jag, för första gången på länge, inhandlat en ny tröja. Svart blev den och den var, i mitt tycke, snygg =) Att jag sedan råkade springa på ett par snygga skor gjorde inte saken bättre så nu måste jag fundera över ifall jag behöver nya skor eller ej. Jag tror jag vet vad jag kommer komma fram till.

Av Sofie - 8 april 2009 17:30

Så sitter jag här igen. Denna gång till tonerna av "När vi gräver guld i USA" som just nu spelas på radion. Herregud vilka minnen och vilken helt underbar sommar det var. Kan bara inte fatta att det är 15 år sen. Jag var ju bara 11 år då. På sätt och vis skulle jag gärna tillbaka dit.


Måndagen var en ganska seg och jobbig dag, men när det var dags att sova så hade det ändå hänt en ganska positiv sak, i mina ögon. Jag är kanske ingen beundrare av Helsingborg IF, men med tanke på motståndet så var det ju självklart att jag hellre hoppades på seger för dem. Jag tror i och för sig att Helsingborg kommer att vara farliga i år så det är ju inte helt fel om de tappar lite poäng, men i just den matchen så var resultatet helt i min smak.  


Satt tidigare och funderade över vad som vore det värsta som skulle kunna hända i allsvenskan i år och kom fram till följande:

1. Förlust mot IFK Göteborg. Det bästa laget ska ju alltid segra så om IFK vinner så betyder det bara att de haft tur, eftersom IFE är bättre.

2. Att Elfsborg hamnar efter IFK i tabellen.

3. Att Hasse Berggren (Gefle) sänker Elfsborg igen. Jag gillar ju Hasse så jag hoppas att han låter bli att göra mål när Elfsborg står för motståndet.


Jag återkommer snart med fler underbara tankar kring årets allsvenska....







Av Sofie - 6 april 2009 14:59

Namnet på min blogg har satt igång funderingar hos en del. Vad jag undrar är om det är svårt att se att eifos är sofie baklänges?


Känner att jag är sugen på att uppdatera min vårgarderob men därmed inte sagt att jag är på humör för att leta rätt på något som kan tänkas passa en sådan som mig. Det är väl egentligen bara att gå in i något trevlig butik och hitta något plagg i lämplig storlek men jag känner mig alldeles för lat för att gå in i ett provrum och ta av sig mina ordinare kläder för att låta spegeln avgöra om det nya plagget/de nya plaggen kan tänkas passa. Jo, jag tycker fortfarande om kläder, bara det att jag inte är motiverad nog att leta efter något lämpligt. Varför inte en tröja där det står "I love IFE"? En sån tröja som hela Sverige bär. För alla älskar ju Elfsborg. Det är bara det att vissa inte har kommit på det än.


Nu får man vänta tills på fredag, långfredag närmare bestämt, innan nästa match går av stapeln. Klockan 15.00 är det nämligen avspark mot Örebro. Vi får väl se om bollarna går in i mål denna gång. Varför inte testa Joel Johansson? Han kanske är mannen som vi alla har längtat efter =)


Får väl snart återgå till mina studier. Visste ni förresten att "Konsonantljud uppstår genom att luftströmmen med hjälp av olika talorgan hindras eller förträngs på sin väg ut från lungorna. Artikulationsstället, artikulationssättet samt tonande/tonlöst ljud är utmärkande för konsonantljuden". jag skulle kunna fortsätta med att specificera lite närmare men jag tänkte att om jag slutar nu så kanske ni blir så förväntansfulla och fundersamma över vad som komma skall att ni väljer att återkomma till min blogg vid ett senare tillfälle.


Ha en härlig dag!!!! (hm, meningen innehåller icke ett finit verb. Hade jag däremot skrivit: "Jag önskar er en härlig dag", så hade "önskar" varit ett finit verb(eftersom det står i presens). Den senare varianten är således en fullständig sats).

Av Sofie - 5 april 2009 10:42

Jaha... så var premiären avklarad. Resultatet var inte bra men det får väl betraktas som okej med tanke på vilket facit Elfsborg har i sina premiärmatcher. Hammarby hade väl ett bra skott på mål och det skottet satt som en smäck i Covics vänstra hörn. Inte mycket att göra åt saken. Elfsborgs offensiv gladde mig ändå lite. Precis som det skrevs i dagens Borås Tidning så är deras målchanser något som kommer att betalas retoraktivt. Jag ser gärna att detta återbetalas den 4 maj.


När Ishizaki skulle lägga även den andra staffen kände jag redan på mig att den inte skulle gå in och hade hellre sett någon annan försöka med den. Tyvärr hörde inte Haglund mina böner. Men jag tycker om Ishizaki ändå.... och resten av Elfsborg också för den delen.... =)


Vet inte om det är ett magsjukevirus som härjar..... men nått är det. Hoppas innerligt att Noel klarar sig undan smittan.



Av Sofie - 3 april 2009 12:31

Imorgon vid denna tid är det tre och en halv timme kvar till avspark. Har precis läst igenom Borås Tidning där James Keene lovar att göra minst ett mål i morgondagens match. Sedan barnsben har jag lärt mig att löften är till för att hållas. Jag hoppas att James också har lärt sig det.


Premiärmatcher är, enligt mig i alla fall, extra spännande eftersom man inte har en aning om hur laget ligger till. Alltid kommer det något oväntat lag med uppe i toppen och något lag som varit tippat att ligga i toppen lever inte alls upp till förväntningarna.


Frågan är nu hur pass påverkat Elfsborg är av att Augustsson och Wiland försvunnit. Jag gillar det inte alls, men jag kan ju knappast ensam bestämma att de borde ha stannat kvar.


För övrigt så hoppas jag att lille Noel blir frisk snart så att vi kan  leka imorgon. Det har jag sett fram emot.


Nu när det är dags att avsluta detta inlägg kommer jag på mig själv med att sitta och kolla igenom mina meningsuppbyggnader. Hur många bisatser har jag? Har jag ett subjekt och ett predikat i varje sats? Var i meningen hittar jag det finita verbet och var hittar jag det infinita? Finns det någon verbpartikel eller något reflexivt pronomen?


För dem av er som inte förstått så ingår det lite grammatik i den kurs jag läser nu.....

Av Sofie - 2 april 2009 18:35

Kanske inte har så mycket vettigt att säga... men det spelar ingen roll... Kände för att testa detta..... så detta blir bloggpremiär för mig....


Har ägnat dagen åt att sitta i solen och pluggat lite inför kommande matte-tenta...... enhetsomvandlingar är inte min grej.... inte från kubik till liter, deciliter och så.... men men..... det kanske ramlar ner en polett snart.


På lördag börjar det som alla har längtat efter.... allsvenskan och premiär för Elfsborg som tar sig an Hammarby på Borås Arena. Jag hoppas att Ante Covics hjärta inte finns kvar i Hammarby, för jag planerar nämligen att han ska hålla nollan. Igår diskuterades det kring om utlåningen av Bella var ett aprilskämt eller inte..... men det var det inte. Bella försvinner till Norge. Visserligen Elfsborgs bäste målskytt, men jag har aldrig riktigt gillat den där.... så det är bättre att han försvinner från laget än att någon annan gör det. Ni som känner mig vet att IFK Göteborg inte finns i mitt hjärta alls..... tyvärr tror jag dock att de kommer att finnas med där uppe.... men  ja..... jag gillar inte Göteborg..... Jag hade tyckt att allsvenskan var bättre om alla lag spelade samma dag..... så tråkigt när det är så utspritt.... men tyvärr är det inte jag som sätter samman spelprogrammet, men jag kanske skulle fråga om jag får göra det nästa år.


Med dessa tankar avslutar jag mitt första blogginlägg..... Stackars er som inte är intresserade av fotboll.... för det blir nog mycket sånt tjat nu... fram till november i alla fall....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards