Alla inlägg under juli 2009

Av Sofie - 29 juli 2009 18:17

.... undrar vilka det är som läser min blogg..... ni får gärna ge er tillkänna....


Efter att vi hade lämnat av Therese och barnen på centralstationen gjorde vi några ärenden i Göteborg därefter tog vi bilen hem. Efter bara någon timme ringde Ellan och frågade om hon och Lollo fick komma på besök och det fick de såklart..... Så eftermiddagen spenderades tillsammans med dem. Det bjöds på fika, pratades och skrattades..... roligt! Nu kommer snart Peter, Fredriks kompis, och hälsa på. Ska bli trevligt det också. Vi somnar nog ovaggat idag, både Fredrik och jag.....


Höres om en stund!

Av Sofie - 29 juli 2009 07:16

Sitter nu och väntar på att Fredrik ska vakna. Vi ska snart köra hans syster och hennes barn till Centralstationen i Göteborg. De ska ta tåget hem till Sundsvall igen. Det har varit roligt att ha dem här.


Var med Therese på "Fröken Emma" igår. För dem av er som inte vet vad det är så kan jag upplysa om att det är klädaffär som ligger i Bollebygd. Roligt att hon hittade lite plagg hon tyckte om. Fredrik och barnen tyckte kanske att det var mindre roligt att vi spenderade en och en halv timme i en och samma klädaffär, men så är det. Jag kom därifrån med ett par byxor. Therese kom därifrån med två par byxor och en kofta. Har konstaterat att vi har ungefär samma smak hon och jag.


Sköt om er!

Av Sofie - 28 juli 2009 07:31

Igår trotsade vi vädret och åkte till Göteborg för att gå på Liseberg med Fredriks syster och hennes två barn. Det regnade och det såg ut som om det skulle regna hela dagen, men efter cirka tre timmar slutade äntligen regnet att falla. Huvudsaken är att barnen fick en rolig dag, och det fick de. Men nöjda kanske de inte var. Som barn är man aldrig riktigt nöjd när det gäller Liseberg, man skulle kunna springa runt därinne en vecka utan problem. Även söndagens besök på Djurparken var lyckad.


Vad som också var lyckat i söndags var att Elfsborg gick upp i serieledning efter 3-1 mot Djurgården. Dessutom förlorade IFK Göteborg mot Trelleborg, vilket gjorde denna omgång till en lyckad sådan. På söndag är det dags för Elfsborg att ta sig an Kalmar FF. Blir en väldigt svår uppgift. Kanske årets svåraste match. Jag får hålla alla tummar jag har, det vill säga två. Sen ska jag se om jag kan låna några andras tummar också. Igår skrev Elfsborg kontrakt med Gefles forward Amadou Jawo. Det ska bli intressant att se vad han kan tillföra i Elfsborgs anfall. Vi letar ju fortfarande efter en forward som kan göra mål. Hoppas att vi har hittat den vi sökt! Välkommen till Elfsborg!


Vädermässigt ser det ut som om det blir en bättre dag idag.


Ha det fint!

Av Sofie - 25 juli 2009 09:47

.... efter att igår ha gjort Göteborg osäker är det idag dags för Borås. Får passa på medans fredriks syskon med barn är här... imorgon är det dags för djurparken. Tur att jag äntligen har någon att skylla på för att få gå dit, men egentligen behöver man nog inte skylla på någon för det är säkert många "vuxna" som går dit också.


Imorgon är det även dags för Elfsborg att ta sig an Djurgården hemma på Borås Arena. Hoppas så klart på seger, men ni hade väl inte väntat er något annat =) Elfsborg får passa sig med sina varningar nu annars kommer snart varenda kotte vara avstängd snart..... Blir många matcher för Elfsborg nu men de har ju en så pass bred trupp så man hoppas att de klarar det ändå.


Nu ska jag vara social. Hörs om en stund.....


Ha det fint så länge.....

Av Sofie - 21 juli 2009 07:18

Så fick Örgryte igår ta emot sin första 3-poängare, efter mål av Marcus Allbäck. Det var ju roligt för dem. Tur bara att den segern inte kom när de tog sig an Elfsborg. Då hade jag blivit ledsen i ögat. När vi ändå talar om Elfsborg så kan jag meddela att Noel står på andraplats i kön till Elfsborgsgårdens förskola =) så nu tycker jag att det är dags för två personer att tacka nej så att Noel får gå där.


Igår köpte jag mig en liten tröja på Fröken Emma. Det händer inte var dag nu för tiden men tyckte faktiskt att jag kunde unna mig den. Till på köpet är det ju faktiskt en hösttröja. Jag är shoppingsugen just nu. Behöver lite nya höstgrejer, men jag ska lugna mig med shoppingen tills i helgen då jag ska shoppa med Fredriks syster (om inte i helgen så nästa vecka). Skulle behöva ett par nya höststövlar. Jag älskar stövlar.

Av Sofie - 20 juli 2009 19:44

Saknar Fredrik, men idag har Noel varit här och förgyllt tillvaron....

Av Sofie - 8 juli 2009 13:28

... gårdagen minnesceremoni för Michael Jackson var, enligt mig, gripande. Särskilt avslutningen på den. Starkt av hans 11-åriga dotter att hålla tal så nära inpå pappans död. Samtidigt måste jag säga att jag tycker att det är lite "orättvist" att det är först när någon dör som man börjar tycka om honom eller henne. Han har fått ta emot mycket skit, men nu när han inte finns längre så är han plötsligt älskad av alla. Skulle önska att han fick uppleva detta, istället för att hela tiden anklagas för det ena och det andra. Nu menar jag inte att han anklagades av alla.....


Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Lagat lite lunch till Fredrik så att han har något att ta med sig till jobbet nu sista dagarna innan semestern. Snart kommer lille Noel och förgyller tillvaron lite. Han ramlade omkull med cykeln igår den stackaren. Han ska få lite isglass av mig. Det brukar han tycka om. Russin är en annan favorit.


Nu ska jag städa lite här.... men vi hörs om en stund....


Vill förresten på att gratulera min lilla Emma på 27-årsdagen. GRATTIS!


Sköt om er!

Av Sofie - 7 juli 2009 16:14

Jag trodde att jag vaknade upp till en helt vanlig dag imorse, men där ser man så fel man kan ha. Det hann inte gå många timmar innan denna dag förvandlades till en dag som inte är den andra lik. Att man inte lär sig att vara mer försiktig när man vet hur ont det gör. Man borde tänka på varenda steg man tar. Men nu gjorde jag uppenbarligen inte det, och kanske därmed får skylla mig själv. Det var nämligen så att jag drämde i min ena tå i dörren. Det brukar ju göra ont en stund men sen går det över, men inte denna gång. Nu är tån blårosalila och bultar och slår. Jag skrek till och hoppade på ett ben in till sängen samtidigt som jag höll handen om min skadade fot. Aj!


Kan däremot glädjas åt att Elfsborg igår vann komfortabelt mot ett utspelat Örgryte. Det glädje en elfsborgssupporter som mig. På söndag är det dags att ta sig an Helsingborg på Olympia. Det blir allt annat än en lätt uppgift det där. Men jag tror på seger med 2-1. Om ni tippar nu så kom ihåg vem som sa detta.


Tack för mig. Nu ska jag sätta mig ner och klappa min lilla tå, men den vill helst inte beröras alls just nu....

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards