Alla inlägg under september 2009

Av Sofie - 30 september 2009 20:29

Sitter här och kollar på idol med Fredrik. Får vi se vilka som går vidare ikväll. Känner mig inte lika insatt i programmet som jag brukar vara. Längtar mer efter Robinsson faktiskt, men har inte riktigt koll på när det börjar. Nästa vecka börjar i alla fall "Bonde söker fru".


Nu ska jag ta och vara ordentlig och registrera mina senaste utgifter på Enkelbudget.


  

Av Sofie - 30 september 2009 20:20

När man kollar på nyheterna på tv eller när man läser någon dagstidning så slås man ibland av hur bra man faktiskt har det. Händer så mycket hemskt därute så ibland blir man nästan rädd. Egentligen ska man inte gnälla över småsaker, men man har en tendens att göra det ändå, i alla fall jag. Jag tror inte att jag är ensam om att känna så. Ska försöka tänka på det lite oftare och vara tacksam för det jag har. Man ser gärna det som man inte har men är sämre på att uppmärksamma det man har.


  

Av Sofie - 30 september 2009 18:25

Idag skulle Fredrik äta något med fisk eftersom vi hade både torsk och lax som vi behövde "bli av med". Tycker alltid att det är så svårt att laga till maträtter där huvudingrediensen ska vara fisk men detta blev faktiskt riktigt gott. Vi kommer göra det igen! Torsken och laxen la vi i en ungssäker. Därefter hackade vi purjolök, rödlök, champinjoner och paprika som vi strödde över. Avslutade sedan med att salta och peppra samt att hälla över lite Ajvar Relish. In 20 minuter i ugnen. Under tiden kokade vi ris. Blev kanon.


  

Av Sofie - 30 september 2009 14:06

Det verkar som om Sverige kan få en tuff lottning om det nu är så att de hamnar tvåa i sin vm-kvalgrupp. För dem av er som inte vet så är det alltså så att bara ettorna i varje grupp är direktkvalificerade till VM. Tvåorna får kvala (fyra av nio lag går till VM). Vid en eventuell playoff-match kommer Sverige förmodligen att få möta något av följande lag: Tyskland, Ryssland, Frankrike och Kroatien. Det är väl inte helt klart ännu att det blir så men det verkar ganska troligt. Sveriges chanser att komma etta i gruppen är i min värld inte särskilt stora men man ska aldrig säga aldrig. Seger mot Danmark är en förutsättning för att de ska ha någon chans alls, men då krävs de också att de bättrar på sin målskillnad (och kommer ikapp Danmark) eller att Danmark förlorar mot Ungern samtidigt som Sverige vinner mot Albanien, eller spelar oavgjort....


Herregud vad jag rör till det, men så är det i alla fall.....

Av Sofie - 29 september 2009 19:13

IFK Göteborg har valt att ta in Niklas Alexandersson i truppen igen. En matchotränad "spelare". De väljer alltså hellre att spela med en person som är matchotränad än att satsa på de spelare som de har på bänken. Om jag hade varit med i IFKs trupp och blivit bänkad till förmån för en matchotränad före detta spelare så hade jag inte tagit det som en komplimang precis.

Av Sofie - 29 september 2009 16:36

Igår vid tv:n sa jag såhär till Fredrik och mamma (som var här och hälsade på): "Jag går härifrån i en minut, då brukar det alltid bli mål". Så när det hade gått lite mer än 87 minuter så bestämde jag mig för att lämna rummet för att gå ut i köket och lämna lite disk. Vad händer? Jo.... Elfsborg gör mål. Tror att det är något som jag kommer fortsätta med när det känns hopplöst. Det kanske är ett vinnande koncept..... =)


Här ser ni en bild på min hjälte.....


  


Bilden är hämtade från Borås Tidning

Av Sofie - 29 september 2009 16:22

Igår gick jag in på mitt 27 levnadsår. Herregud. Men det var en mysig dag men en fantastiskt trevlig avslutning, tre poäng för Elfsborg. Denni Avdic gjorde 1-2 målet i 88de minuten. Spännande. Nu är det möte mot AIK hemma på Borås Arena på söndag.Intressant Förlorar vi den så är guldet definitivt förlorat, även om det redan nu känns som om guldet ligger långt långt bort. Jag är ju inte en stor GAIS-fan men eftersom de möter IFK Göteborg på måndag så håller man ju så klart på GAIS. Skulle aldrig hålla på IFK , inte ens om jag fick betalt och om det inte var så att Elfsborgs eventuella SM-guld hängde på det.


Håller just nu på att baka nytt havrebröd, eftersom Fredrik tycker så bra om det. Det sägs ju hela tiden att man inte ska äta bröd och inget annat som innehåller kolhydrater heller, men hur ska man ställa sig till det. Går det att leva ett helt liv med att utesluta kolhydrater? Jag kan så lite om såntdär......

Av Sofie - 27 september 2009 13:43

Eftersom jag fyller år på en måndag så är det inte så aktuellt att ha kalaset då. Därför har vi det idag istället, så får jag njuta av dagen tillsammans med Fredrik imorgon. Snart kommer mamma, pappa, mommo, farmor, marie, peter och noel. En liten nätt skara men min släkt är inte större än så och släkten på Fredriks sida befinner sig drygt 75 mil bort så det är inte så aktuellt att de kommer ner över dagen.


Nu ska jag njuta av min sista dag som 26-åring. Hörs när gästerna gått hem igen.


Ta hand om er. Hösten är är. Många tycker inte om denna årstid men jag älskar den.

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards