Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 31 oktober 2009 19:57

Känns just nu som om det kommer att bli vaccination för min del. Låter jag mig påverkas för mycket av media eller är det så att man faktiskt bör ta vaccin? När jag läser om dem som blir sjuka och läkarna säger att det är många mer som kommer att hamna i samma dåliga och allvarliga tillstånd blir jag allt lite rädd. just nu lutar det åt vaccination. Är detta något som jag kommer att ångra fram igenom? Det sägs ju att de allvarliga biverkningarna kanske inte blir uppenbara innan om tio till femton år..... så hur gör ni?


  

Av Sofie - 31 oktober 2009 18:54

Så. Nu är vi hemkomna från mormor och från kyrkogården. Inte ofta man är där, meR än nu på alla helgona (på kyrkogården alltså). Riktigt fint är det i alla fall med alla ljus. Ordentligt kallt är det ute nu i alla fall. Tror det var tre minusgrader åtminstone.


Imorgon skulle jag egentligen ha följt med Fredrik på en golfrunda. Tanken var att jag skulle vara caddie. Mitt intresse för golf är lika med noll. Föredrar sporter där det händer lite grejer istället. Eftersom det är mInusgrader ute så blir det förmodligen inget golfande, banorna är avstängda om det är frost ute.


Hur som helst så blir det kanelbullebak imorgon, alltid bra att ha hemma i frysen. Kanske även blir en hög med vaniljbullar.


  

Av Sofie - 31 oktober 2009 11:21

Under den senaste månaden har besöksstatistiken här på bloggen ökat markant. Kul med läsare som återkommer. Jag har ju, som jag nämnt tidigare, vissa bloggar som jag ständigt återkommer till. Säkert flera gånger varje dag. Vet inte riktigt vad det är som gör att man återvänder till en blogg, men ibland hitar man något man gillar och då vill man ju såklart gärna titta tillbaka.


Måste tilläggas att jag imorse fick ett riktigt städryck så jag dammade, dammsög, torkade golven och gjorde rent skåpsluckorna i köket. Ska jag vara ärlig så var det faktiskt Fredrik som skurade golvet. När jag drar igång mina städryck tar det ofta inte lång tid innan Fredrik följer efter =)


  

Av Sofie - 31 oktober 2009 11:05

Nu var ju tanken att vi skulle åka till mormor, men vet inte hur det blir på grund av förkylningar så vi får avvakta och se helt enkelt. Behöver hur som helst ta mig till Åhlens för att köpa badrumsmatta och till Hemtex för att köpa ett nytt duschdraperi. Jag tänkte även köpa julklappar till farmor och mormor. Det gäller att börja i tid. Krävs en del arbete med de julklapparna så det är därför det är lika bra att börja redan nu.


Mycket jag behöver köpa just nu. Kanske skulle starta en insamling. Eller inte....


Återkommer när jag är hemma från staden så få vi se vad jag/vi har inhandlat...


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 19:59

Nu sitter säkert mer än halva Sveriges befolkning och kollar på Idol, men jag tycker faktiskt inte att det är särskilt roligt. Funkar att titta på men det är ju inte så att jag sitter där framför tvn i en och en halv timme för att lyssna på folk som sjunger. Men som sagt så kan det vara lite småtrevligt ibland. Expedition Robinson är däremot ett program som jag tycker om. Det ska ju börja nu i november (antar att de börjar veckan efter att Körslaget är slut).


Imorgon blir det en lite tripp till mormor och sen ska vi följa med henne och farmor till kyrkogården.


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 14:02

På söndag avgörs allsvenskan 2009. Jag hoppas på att AIK tar det. Hade dock inte hoppats på AIK om det hade varit ett annat lag som stod för motståndet, men nu är det ju Göteborg de möter och då kan man inget annat göra än att hålla på AIK.


Har varit ute på min obligatoriska promenad. Det var skönt också. Får dock ofta ont i magen när jag har varit ute och gått. Det kanske skumpar runt för mycket där inne eller nått, vad vet jag.


Om två timmar slutar Fredrik. Mycket bra!


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 12:08

Fredagar är en dag då man märker att besöksstatistiken är något lägre än normalt. Eller ibland är det så i alla fall. Menar svenska folket verkligen att de har bättre saker för sig än att läsa min blogg? Kan väl knappast finnas ett roligare fredagsnöje.


Ska snart ge mig ut på promenad, men ipodlurarna i öronen. Idag blir det mest till tonerna av Michael Jackson, skulle jag tro.


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 06:53

Nu har jag fått iväg Fredrik och jag har dessutom hunnit få i mig lite frukost. Tänkte snart lägga mig i sängen och kolla på något avsnitt av Varuhuset, ni vet den där serien som gick någon gång på 80-talet. Den är visserligen inte särskilt bra men jag kommer ihåg att jag var 4 år när denna serie gick och jag minns också att jag satt framför tvn tillsammans med mamma och tittade på den. Så det är viss nostalgi i detta. Kanske är det som får mig att titta på det igen. Konstigt nog kommer jag ihåg förvånansvärt mycket, med tanke på att jag bara var fyra år när jag sist såg det...


  


När man tittar på denna bild kan man ju ganska tydligt se att den inte är inspelad idag.


  

Ovido - Quiz & Flashcards