Alla inlägg under november 2009

Av Sofie - 30 november 2009 21:07

Kommer på mig själv med att kolla efter nya inredningsprylar hela tiden. Tycker om lite gammaldags saker =) Det mest i inredningsväg ska gå i vitt. Tycker det känns så rent och snyggt. Så det mesta här hemma går i vitt, och ibland i svart. Förutom soffan som är mrökgrå. Har växter precis överallt. Älskar stora gröna fina växter =) Nu idag hittade jag en vit ganska stor lykta här på Trendmakeriet. Lite sliten och lite gammaldags, precis som jag vill ha. Så får se om det kanske blir så att jag köper en sån =)


  

Av Sofie - 30 november 2009 20:17

För några dagar sedan bakade jag sockerkaka med Noel. Morfar var med också (Noels morfar alltså). Det var lite mysigt. Men Noel tyckte inte om smeten. Det trodde jag att alla barn gjorde. Men ack så fel man kan ha.


  


Han är duktig lilla Noel. Jag har lagt fram lite russin, som han älskar. Han behövde lite energi i form av detta under tiden som vi bakade.


  

Av Sofie - 30 november 2009 19:27

Börjar bli lite nervös nu. Har sökt några jobb som jag väldigt gärna vill ha. Ansökningstiden går ut idag, så inom en snar framtid bör man väl höra något från dem om de är intresserad. Men så blir det väl säkert inte. Känns lite surt att ha pluggat i 5 år för att bli lärare och sen så är det så ont om jobb så att man inte ens får jobba med det man har pluggat för att få jobba med. Men jag vet ju att jag inte är ensam om att ha det så. Det är bara det att jag längtar så hemskt efter att få ha min egen klass igen. Ideerna blir bara fler och fler i huvudet. Jag har hunnit komma på en hel del roligt lektionsinnehåll som jag skulle vilja förverkliga. Men som sagt, någon gång bör jag väl kanske få jobb..... längtar efter barnen och att få utöva mitt yrke....


  

Av Sofie - 30 november 2009 14:43

Har idag fått hem några av de foton som Fredrik och jag beställde i torsdags kväll. Väldigt snabb leveranstid på FujiFilm måste jag säga. Vi tycker att det är mycket roligare att själva fota motiv till våra tavlor än att köpa färdiga tavlor. Fredrik är dessutom ganska så bra på att fota så det är roligt med lite nya tavlor.


Har idag vunnit min första tävling. Händer typ aldrig att jag vinner, men idag har jag i alla fall vunnit en personlig almanacka i en tävling som Fru Evelina anordnade.


  


Nu ska jag ut och gå lite, i det fina vädret.


Ikväll är det dags för "Ullared". För jag antar att Fredrik inte missar detta =)


  

Av Sofie - 29 november 2009 16:27

Vaknar ni ibland och känner att detta är en dag när inga kläder passar? Att allt sitter som en potta på kroppen??? I så fall kan ni föreställa er hur jag upplevde att mina kläder satt på mig idag....


Idag har Fredrik och jag varit på julmarknad här i centrum. Köpte lite smink, några änglar och några tomtar. Sen inhandlades även en lasagnemix....


Efter mycket övertalning från min sida blir det idag taco till middag. Mums.


  

Av Sofie - 27 november 2009 21:36

Trots att det har varit dåligt med bloggande på sista tiden så har jag slått besöksrekord denna månad. Det tackar jag er tappra läsare för, med en lite fredagskram. Hoppas ni har en mysig kväll oavsett om ni spenderar dem själva eller tillsammans med någon annan.


  

Av Sofie - 27 november 2009 21:32

Ikväll hoppas jag att någon av ovanstående åker ut. Mest därför att jag vill att Erik ska vinna. Hur blev jag plötsligt så engagerad i Idol. jag som har näst intill ratat det programmet tidigare.


Ikväll har jag köpt ännu en ny stor växt till vårt vardagsrum. Ska bli intressant att se hur länge jag lyckas hålla denna vid liv.


Imorgon ska vi in till syster och fira hennes 31-årsdag. Efter många om och men har jag äntligen hittat en present, som jag gärna skulle vilja ha själv men man kan inte få allt....


  

Av Sofie - 27 november 2009 07:11

Det har varit dåligt med bloggandet nu i två dagar, men bättre sent än aldrig.


Idag kommer inte Fredrik hem. Han ska umgås med sina arbetskompisar ikväll. Jag saknar honom. Känner mig helt löjlig som tycker att det är jobbigt att vara ifrån honom en hel natt, men jag tycker inte alls om det, men samtidigt vill jag ju såklart att han ska ha lite roligt med sina kompisar.


Önskar er en härlig fredag så hörs vi snart igen.


  

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards