Alla inlägg under mars 2010

Av Sofie - 30 mars 2010 20:17

Idag har det varit en intensiv dag på jobbet kan man säga. Herregud. Imorgon r det bara vikarier på hela avdelningen och då är det Sofie (jag) som har huvudansvaret, då jag är den som har utbildning. Blir skoj. Vi ska bland annat öva oss på att känna igen ljud. Ljud som kommer i början av ett ord, och ljud som kommer i slutet av ett ord.... Om jag till exempel visar en bild på en mås så ska jag ljuda mmmmmmmmmmmmås, och se om de kan höra vilket ljud ordet börjar på, och sen kan man göra samma fast de så ska identifiera vilket ljud ordet slutar på.... måsssssssssssssssssssss. Sånt gör man när man är sexåring för att förbereda sig inför skolstart =) Vill ni vara med så är det bara att dimpa in! Skingrar tankarna lite i alla fall, och det känns som om jag verkligen är i behov av det nu.


Orkar inte läsa igenom inlägget så jag har säkert skrivit massa tokigt, men det får ni ta.


Min älsklingsnoel ligger hemma med feber, 40,8. Stackars lille plutt. De söker för övrigt personal på Noels "dagis", men det kanske inte är någon större succe att jag som moster söker, för jag kommer inte kunna hålla mig undan från honom. Han kommer inte att förstå varför jag inte kan leka med honom hela tiden, som jag jämt gör annars. Ska man jobba på ett ställe så finns det ju fler barn att ta hänsyn till så då tror jag det bästa är att inte vara känslomässigt knuten till ett specifikt barn, för då blir det nog favorisering vare sig man vill det eller inte...


Nu åter till "Dating in the dark".


  

Av Sofie - 29 mars 2010 16:44

Tycker att livet är ganska så orättvist....

...

Av Sofie - 29 mars 2010 07:07

Ingen bra dag idag!!!


  

Av Sofie - 28 mars 2010 17:20

Ni som läser min blogg vet säkert redan att jag älskar färgen vit, och så rosa så klart. När jag nu ska köpa skålar och kakfat så har jag hittat mina små älsklingar, som jag bara måste ha. Pluttinuttigt sådär ni vet =) Finns även i grönt, men det är rosa jag vill ha...







Så nu ska jag buda min mamma som jobbar i närheten, så att hon får köpa såna åt mig, eftersom jag inte kommer komma till stan på hela veckan....


  

Av Sofie - 28 mars 2010 15:48

På order från Tant Alexandra kommer här recept på brödet jag bakade, som typ inte innehållet kolhydrater (i alla fall väldigt lite).



Bilden är hämtad från Annika Sjös blogg.


3 ägg

250 gram Keso

1 dl sesamfrön

0.5 dl hela linfrön

0.5 dl rostade solrosfrön

1 tsk bakpulver

1 msk fiberhusk (finns på det glutenfria hyllan)


Sätt ungen på 250 grader. Blanda alla de torra ingredienserna. Tillsätt sedan ägg och keso. Bred ut på en bakplåtspapperklädd plåt. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.


Vi åt bröden med smör och ost eller smör och skinka. Då smakade det gott.. inte lika gott med bara smör. Helt klart ett bröd jag kommer att baka igen...


  

Av Sofie - 28 mars 2010 11:08

Hoppas ni haft en trevlig söndagsmorgon. Jag inledde dagen med att baka nyttigt bröd som vi åt till frukost, ett bröd utan kolhydrater. Smakade helt gott faktiskt. Trodde jag aldrig.


Sitter nu och funderar på vad dagen ska föra med sig. Kanske att vi åker någonstans. Måste hitta på lite roliga saker att göra tillsammans med barnen i veckan också.


  


Dessa jeans har jag köpt på mig men aldrig använt, så funkar jag ibland. Men jag får oftast ont i magen av att ha jeans på mig så det är mest därför de inte har använts. Så jag tänkte att jag skulle lägga upp dem och några andra plagg på tradera snart.


Önskar er en trevlig söndag!


  

Av Sofie - 27 mars 2010 09:56

Åt havregrynsgröt till frukost idag. Det ska ju vara nyttigt sägs det, men för min mage är det inte nyttigt i alla fall. Den ballar ur fullständigt så fort ordet "havregryndgröt" rullar över mina läppar. Det kanske är en vanesak. Om jag testar några gånger till så kanske magen älskar det. Men jag vet inte om det är särskilt gott egentligen.


Nu ska vi in till Borås och storhandla. Vi brukar göra det en gång i månaden. Sen blir det raka vägen hem för att inta soffläge. Här ska det hejas som aldrig förr. TV 4 i eftermiddag mina vänner. Där kan ni följa drabbningen på Fredrikskans, och jag vill inte veta av annat än att ni håller på de gulsvarta.... Klockan 16.00 blåser domaren i pipan och matchen är igång. Två nervösa timmar följer sedan....


  

Av Sofie - 27 mars 2010 06:10


Visst var han en värdig vinnare, men jag vet inte om jag inte egentligen höll på Claudia. Beror på hur man ser det. Mattias har utvecklats mest. Claudia var ju duktig redan från början. Så jag vet inte riktigt. Jag är nog alltid sån, tycker så synd om förloraren att jag inte blir glad över vinnaren. Spelar ingen roll vem som hade vunnit. I eftermiddag, på fredrikskans, finns det dock bara en sak som glädjer mig - vinst för Elfsborg. Då skulle jag inte tycka ett dugg synd om förloraren faktiskt. Inte ens lite, så rå är jag....


  

Skapa flashcards