Direktlänk till inlägg 6 april 2009

.... och så var det måndag

Av Sofie - 6 april 2009 14:59

Namnet på min blogg har satt igång funderingar hos en del. Vad jag undrar är om det är svårt att se att eifos är sofie baklänges?


Känner att jag är sugen på att uppdatera min vårgarderob men därmed inte sagt att jag är på humör för att leta rätt på något som kan tänkas passa en sådan som mig. Det är väl egentligen bara att gå in i något trevlig butik och hitta något plagg i lämplig storlek men jag känner mig alldeles för lat för att gå in i ett provrum och ta av sig mina ordinare kläder för att låta spegeln avgöra om det nya plagget/de nya plaggen kan tänkas passa. Jo, jag tycker fortfarande om kläder, bara det att jag inte är motiverad nog att leta efter något lämpligt. Varför inte en tröja där det står "I love IFE"? En sån tröja som hela Sverige bär. För alla älskar ju Elfsborg. Det är bara det att vissa inte har kommit på det än.


Nu får man vänta tills på fredag, långfredag närmare bestämt, innan nästa match går av stapeln. Klockan 15.00 är det nämligen avspark mot Örebro. Vi får väl se om bollarna går in i mål denna gång. Varför inte testa Joel Johansson? Han kanske är mannen som vi alla har längtat efter =)


Får väl snart återgå till mina studier. Visste ni förresten att "Konsonantljud uppstår genom att luftströmmen med hjälp av olika talorgan hindras eller förträngs på sin väg ut från lungorna. Artikulationsstället, artikulationssättet samt tonande/tonlöst ljud är utmärkande för konsonantljuden". jag skulle kunna fortsätta med att specificera lite närmare men jag tänkte att om jag slutar nu så kanske ni blir så förväntansfulla och fundersamma över vad som komma skall att ni väljer att återkomma till min blogg vid ett senare tillfälle.


Ha en härlig dag!!!! (hm, meningen innehåller icke ett finit verb. Hade jag däremot skrivit: "Jag önskar er en härlig dag", så hade "önskar" varit ett finit verb(eftersom det står i presens). Den senare varianten är således en fullständig sats).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 20 oktober 2010 18:12

Jag testar att byta blogg en stund.... ni hittar mig nu här...   http://ibilderochord.blogg.se/   Får se om jag trivs bättre där ;) ...

Av Sofie - 17 oktober 2010 18:37

Funderar från och till på om jag ska byta blogg. Jag har redan ordnat en sida på blogg.se men jag vet inte vilken sida som är den bästa egentligen... Har ni testat olika och vilken tycker ni i så fall är bäst??? ...

Av Sofie - 16 oktober 2010 18:23


 För ett år sedan fyllde denne lille krabat 2 år.... imorgon är det dags för kalas igen. Stora killen ska fylla 3 år.    ...

Av Sofie - 16 oktober 2010 15:06

Nu är det "bara" 149 dagar kvar till beräknad förlossning. Snart halvvägs i alla fall =)      ...

Av Sofie - 16 oktober 2010 14:31


Sitter och tittar tillbaka på bilder från i somras. Då hade lillen/lillan nyligen flyttat in i magen. Tycker att tiden har gått fort, men samtidigt så tycker jag att varje dag går långsamt. Kanske för att jag längtar så hemskt.     ...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards