Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Sofie - 1 oktober 2009 13:45

Veckans tv-program


Måndagar: Matakuten

Tisdagar: Äntligen hemma, Andra avenyn

Onsdagar: Bonde söker fru, oskyldigt dömd

Torsdagar: Lyxfällan

Fredagar: Idol

Lördagar:

Söndagar: Sporten, Ensam mamma söker


Nu inväntar jag bara Expedition Robinson på lördagar sen är listan komplett.... eller har jag glömt något????


  

Av Sofie - 1 oktober 2009 12:37

Enligt aftonbladet kan den nya allsvenska tabellen komma att se ut såhär. Jämför med den "gamla" tabellen som finns till vänster. Nu tror jag fortfarande att den gamla tabellen kommer att gälla, men som jag skrev i mitt förra inlägg så är hoppet det sista som överger människan....


  

Tabellerna är hämtade från Aftonbladet.


Nu återstår det att se hur detta slutar. Förmodligen på samma sätt som IFKs fusk - med andra ord - ingen åtgärd alls.


  



Av Sofie - 1 oktober 2009 10:20

Det förekommer visst en hel del i allsvenskan. Snart kanske Elfsborg också gör någon miss, men än så länge är vi befriade från fusk i alla fall.....



Bilden är hämtad från Borås Tidning


Nu är det såhär att GAIS-spelare Wanderson tydligen har spelat utan uppehålls- och arbetstillstånd här i Sverige. Vilket innebär att Hammarby, Djurgården och Elfsborg kan gynnas av detta. De kan nämligen tilldömas segern. För Elfsborgs del innebär det 2 extra poäng. Nu tror inte jag att det blir så, men det borde bli så....  


  

Av Sofie - 1 oktober 2009 08:36

Förra säsongen tittade jag inte på "Oskyldigt dömd". Visste inte ens att det hade gått en säsong innan. Igår tittade jag i alla fall och kan konstatera att det är en serie helt i min smak. Rekommenderar den varmt. Tycker även om att det är en serie men att varje "fall" avslutas i samma avsnitt.


  


Så nu är det bara att se fram emot nästa onsdag för då kommer andra delen av denna serie. För dem av er som missade den igår så får den säkert i repris.


  

Av Sofie - 1 oktober 2009 08:24

Nu på morgonen har jag mailat runt till olika rektorer i skolor runt omkring. Vill verkligen ha ett jobb. Tycker att det är så hemskt roligt och så otroligt utvecklande att jobba tillsammans med barn. Saknar det verkligen. Det är ju vi unga som drabbas av nedskärningar eftersom vi inte har haft möjlighet att vara på en arbetsplats särskilt länge just bara för att vi är så unga. "Sist in först ut". Många lärare har kanske jobbat i tjugo eller trettio år. Kanske till och med mer än så. Det är ju inte de som försvinner när de blir nedskärningar utan det är ju vi som bara har jobbat några få år (jag har jobbat 3,5 år). Nu vill jag ha ett jobb. Vill finnas där för barnen, för jag vet att detta är mitt yrke och att det är just detta jag ska jobba med.


  

Ovido - Quiz & Flashcards