Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Sofie - 30 oktober 2009 19:59

Nu sitter säkert mer än halva Sveriges befolkning och kollar på Idol, men jag tycker faktiskt inte att det är särskilt roligt. Funkar att titta på men det är ju inte så att jag sitter där framför tvn i en och en halv timme för att lyssna på folk som sjunger. Men som sagt så kan det vara lite småtrevligt ibland. Expedition Robinson är däremot ett program som jag tycker om. Det ska ju börja nu i november (antar att de börjar veckan efter att Körslaget är slut).


Imorgon blir det en lite tripp till mormor och sen ska vi följa med henne och farmor till kyrkogården.


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 14:02

På söndag avgörs allsvenskan 2009. Jag hoppas på att AIK tar det. Hade dock inte hoppats på AIK om det hade varit ett annat lag som stod för motståndet, men nu är det ju Göteborg de möter och då kan man inget annat göra än att hålla på AIK.


Har varit ute på min obligatoriska promenad. Det var skönt också. Får dock ofta ont i magen när jag har varit ute och gått. Det kanske skumpar runt för mycket där inne eller nått, vad vet jag.


Om två timmar slutar Fredrik. Mycket bra!


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 12:08

Fredagar är en dag då man märker att besöksstatistiken är något lägre än normalt. Eller ibland är det så i alla fall. Menar svenska folket verkligen att de har bättre saker för sig än att läsa min blogg? Kan väl knappast finnas ett roligare fredagsnöje.


Ska snart ge mig ut på promenad, men ipodlurarna i öronen. Idag blir det mest till tonerna av Michael Jackson, skulle jag tro.


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 06:53

Nu har jag fått iväg Fredrik och jag har dessutom hunnit få i mig lite frukost. Tänkte snart lägga mig i sängen och kolla på något avsnitt av Varuhuset, ni vet den där serien som gick någon gång på 80-talet. Den är visserligen inte särskilt bra men jag kommer ihåg att jag var 4 år när denna serie gick och jag minns också att jag satt framför tvn tillsammans med mamma och tittade på den. Så det är viss nostalgi i detta. Kanske är det som får mig att titta på det igen. Konstigt nog kommer jag ihåg förvånansvärt mycket, med tanke på att jag bara var fyra år när jag sist såg det...


  


När man tittar på denna bild kan man ju ganska tydligt se att den inte är inspelad idag.


  

Av Sofie - 30 oktober 2009 06:07

Finns ingen mer morgontrött människa än min Fredrik. Säger säkert till honom tjugo gånger varje morgon att han han måste gå upp. Det är ju viktigt att han kommer iväg i tid annars måste han ju jobba till senare på dagen istället och det tycker vi ju inte om. Idag är det dessutom slut på veckan, och det vet ni ju alla vad det innebär.... om ni inte vet det så är det hög tid för er att sätta igång tv:n och studera reklam....


Förresten kan det tilläggas att denna tröja är slut. Finns inte kvar i butik trots att det står på deras hemsida att den ska göra det. Så nu blir jag lite ledsen i ögat...


  

Det är nog förresten dags att ladda upp godisförrådet, för snart kommer det att komma elever och ringa på dörren - "Bus eller godis?"

  

Ovido - Quiz & Flashcards