Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Sofie - 29 oktober 2009 21:19

Har precis kollat på tv4:as mammas pojkar. Lite roligt tycker jag allt att det är, även om jag tycker att tjejerna som är med i programmet ligger så långt ifrån mig som man bara kan. Men det är roligt att se, och framför allt är det roligt att se hur "pojkarnas" mammor agerar i olika situationer. Kan inte förstå hur man kan ställa upp på något sånt.... men om det inte hade funnits såna som ställer upp på sånthär så hade jag inte haft något att titta på....


Godnatt på er. Nu är det dags för Fredrik och mig att kolla på Johan Falk!


  

Av Sofie - 29 oktober 2009 18:47

Tänker "svininfluensa" hela tiden. Har nu en vän som är sjuk och han beskriver många av de symptom som förknippas med svininfluensa. Jag är nog mer orolig än vad han är. Men så fort någon runt mig är sjuk eller om någon nyser i affären tänker jag "svininfluensa" direkt. Måste sluta med det med en gång. Genast. Så nu har jag slutat.


  

Av Sofie - 29 oktober 2009 14:25

Fredrik hade köpt hem keso sist vi var och handlade. Har alltid fått för mig att jag inte tycker om det men tänkte idag att jag kan ju i alla fall smaka. Men HERREGUD. Det var ju vidrigt äckligt. Jag vet att det kanske är nyttigt och så men usch. Tycker annars att jag på senare tid har börjat äta det mesta, men detta är ingenting som jag kommer längta efter att prova igen.


Var ute och gick nån timme innan. Så otroligt härligt väder. Skulle kunna gå ut en gång till så jag får se om jag kanske gör en repris av gårdagen. Går ut en stund innan Fredrik kommer hem så kan jag möta upp honom sen.


Idag blir det tonfisk och quinoa eller nått. Får se om man kan få ihop något gott av tonfisken.


  

Av Sofie - 29 oktober 2009 10:42

Idag är det klarblå himmel och sol. Perfekt promenadväder. Ska ge mig ut om en stund tror jag. Eller så gör jag det någon timme innan Fredrik kommer hem. Det var ganska så skönt att vara ute vid den tiden.


Någon mer än jag som är konstant hungrig? Tycker att jag inte gör annat än äter..... hungrig hungrig hela tiden.... men det kanske går över....


  

Av Sofie - 29 oktober 2009 07:05

Än så länge leder fortfarande "nej-sidan" på min omröstning. De flesta har alltså valt att inte vaccinera sig mot svininfluensan. Några få vet ännu inte hur de ska göra och några har röstat ja. Intressant att se.


Kan inte annat säga att man känner en viss oro mot denna influensa. Om den är befogade eller inte vet jag inte, men tycker att det är lite obehagligt...


  

Ovido - Quiz & Flashcards