Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Sofie - 13 oktober 2009 19:55

Herregud... Malta har ju faktiskt gjort ETT mål.... våra chanser är plötsligt betydligt större.... ;)


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 19:44

Visserligen är hoppet det sista som överger människan, men man får väl ändå använda lite sunt förnuft.... eller? Hur kan folk påstå att vi kan ta oss till VM? Visst, rent teoretiskt har vi väl en chans, men i mina ögon så är den chansen mikroskopisk. Hur troligt är det att Portugal förlorar mot Malta? Inte särskilt. Dessa teoretiska tankar är inte praktiskt genomförbara. Om nu Portugal, vilket jag absolut inte tror, skulle förlora mot Malta (vad jag vet så har Malta inte gjort ett mål under hela kvalomgången), så kommer det vara så att Sverige inte vinner över Albanien. Såhär är det: vår chans att ta oss till VM är, enligt mig, mindre än 0.1% Det blir ingen svensk nationalsång under VM i Sydafrika. Tragiskt men sant. Jag som brukar höja volymen till topp och bara njuta av den svenska nationalsången. Detta är faktiskt en svensk katastrof. Jag vill njuta av en sommar med fotbolls-VM. Nu är det ju inte så att det inte blir något fotbolls-VM, även om tankarna kanske finns att ställa in fotbolls-VM nu när favoritlandet Sverige inte har kvalificerat sig.


Du gamla, du fria, du fjällhöga nord.......


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 14:17

"Träffar" en massa trevligt folk här på nätet. Synd bara att man bor så långt ifrån varann för annars känner jag att det är personer som jag skulle komma bra överens med. Hur kan man säga så kanske du tänker? Jag vet faktiskt inte. Kan ju givetvis inte garantera att jag skulle komma bra överens med dem men jag säger bara att det skulle vara väldigt sannolikt att jag skulle göra det....


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 13:36

Har precis kommit hem från en rask promenad som varade i cirka en timme och sju minuter. Så inklusive motionscykeln tidigare idag så har jag kommit upp till ett antal timmar av motionerande. Tycker om att starta dagen med en timmes cykling. Då får man en chans att vakna till liv. Dessutom är cykling något som inte är så påfrestande för kroppen, men trött blir man.... och fort går det.... härligt. Idag promenerade jag förbi en stackare som var ute och "sprang". Det såg grymt jobbigt ut för personen i fråga.


Funderar på vad som skall hittas på mer idag. Kanske ska ta mig en tur till blomsterhuset och se om jag hittar något fint hit hem. Har lite pengar kvar, som jag och Fredrik fick i förlovningspresent av min kära mormor och min kära farmor. De är såååå lyckliga att jag träffat just Fredrik. De avgudar honom. Det gör å andra sidan jag också...


Kan ju börja fundera lite på julklappar också. Dessutom ska Fredrik passa på att fylla år i december också.... så nu gäller det att spara minsann.....


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 07:26

Cirkulerar en del tankar i mitt huvud som håller mig sysselsatt hela dagarna. Börjar bli ganska påfrestande faktiskt. Måste aktivera mig lite. Så är det någon annan som känner för att hålla mig sysselsatt ett antal timmar om dagen så är det mer än välkommet......


Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för idag.... förutom att jag ska fortsätta grubbla så klart.... Kanske ska jag slå in Noels presenter..... då är jag sysselsatt åtminstone en kvart...


  

Ovido - Quiz & Flashcards