Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Sådär ja....

Av Sofie - 14 oktober 2009 11:58

Efter en aningen turbulent morgon sitter jag nu här och försöker komma på vad denna dag ska innehålla. Har precis tagit upp tre kycklingfileer ut frysen. Tänkte att Fredrik och jag skulle äta fajita idag. Kyckling brukar ju vara bra för magen sägs det, men jag tycker att min mage slår bakut så fort jag äter kyckling. Tänkte att jag skulle ge det en till chans ikväll, för det är väldigt gott ju. Men är det så att magen inte vill acceptera det så får väl jag göra det också.


Skulle vilja sitta och greja med lite "läromedel" som jag kan ha använding för sen när jag får jobb. Jag tycker att det är roligt att göra eget material istället för att utgå från färdigtryckta böcker. Tänkte att jag idag skulle försöka få ihop något matnyttigt som man kan ha använding för i SO- och No-undervisning. Ska nog ut på en liten promenad först, i det fina vädret, kanske ger det mig inspiration till vad mitt lektionsmaterial ska innehålla.


Egentligen skulle detta kunna vara en underbar dag, en dag där Sverige åtminstone skulle ta sig vidare till play off- omgången inför fotbolls-VM, men det verkar ju  som om det är en dröm som är näst intill omöjlig att förverkliga.


Ikväll kommer "Bonde söker fru" och "Oskyldigt dömd". Tydligen en del pinsamma scener i det förstnämnda programmet. Tycker det är så jobbigt när folk "gör bort sig". Jag får sitta med kudden beredd så att jag kan gömma mig om pinsamma situationer uppstår....


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 20 oktober 2010 18:12

Jag testar att byta blogg en stund.... ni hittar mig nu här...   http://ibilderochord.blogg.se/   Får se om jag trivs bättre där ;) ...

Av Sofie - 17 oktober 2010 18:37

Funderar från och till på om jag ska byta blogg. Jag har redan ordnat en sida på blogg.se men jag vet inte vilken sida som är den bästa egentligen... Har ni testat olika och vilken tycker ni i så fall är bäst??? ...

Av Sofie - 16 oktober 2010 18:23


 För ett år sedan fyllde denne lille krabat 2 år.... imorgon är det dags för kalas igen. Stora killen ska fylla 3 år.    ...

Av Sofie - 16 oktober 2010 15:06

Nu är det "bara" 149 dagar kvar till beräknad förlossning. Snart halvvägs i alla fall =)      ...

Av Sofie - 16 oktober 2010 14:31


Sitter och tittar tillbaka på bilder från i somras. Då hade lillen/lillan nyligen flyttat in i magen. Tycker att tiden har gått fort, men samtidigt så tycker jag att varje dag går långsamt. Kanske för att jag längtar så hemskt.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards