Alla inlägg den 17 november 2009

Av Sofie - 17 november 2009 15:58

Om exakt en vecka är det fritt fram för dem i min åldersgrupp att vaccinera sig, i alla fall på den vårdcentral där jag är skriven. Men jag vet ju att andra vårdcentraler  börjar tidigare. Jag vet redan var en del av er står i vaccinfrågan, men långt ifrån alla - hur ska ni göra och varför väljer ni att göra så? Nynnyn och Tant Alexandra har redan svarat så er ståndpunkt har jag klar för mig =) Tror även att jag kommit fram till ett beslut  men det är intressant att höra andra människor motivera sina val.


Ikväll är det dags för andra avenyn igen. När den serien börjande så tyckte jag att den var jättekonstig. Gillade den inte alls. Nu tycker jag väl inte precis att den är jättebra, men den är i alla fall bättre än vad den var i början.....


  

Av Sofie - 17 november 2009 13:23

Nu är de våra. Jag hittade två små tomtebarn också, som givetvis måste följa med hem också. Sen hittade jag ungefär tusen saker till som jag skulle vilja ha. Men man får nöja sig med det lilla.... =)


  


Nästa torsdag ska vi för övrigt gå och titta på en bostadslägenhet här i närheten. Husen är ungefär som radhus och ligger i ett PERFEKT område....


  



Av Sofie - 17 november 2009 13:17

Idag har jag vunnit, hela 50 kronor på en Sverigelott som jag fick gratis när jag var och handlade i en affär? Förstår ni vad man kan göra med 50 kronor? Guuuud så roligt. Förr i tiden kunde man ha köpt 100 stycken Jenka... och det är ju inte fy skam det inte.


  


Jag minns när jag skulle på skolresa när jag gick i trean. Tror att vi skulle åka till Ekehagens forntidsby. Mamma skickade med mig 150 kronor så att jag kunde köpa souvenirer.... vad tror ni att Sofie kommer hem med? Jo, 300 jenkatuggummin... eller det kanske inte var exakt 300 kvar för jag hade ju faktiskt ätit några innan jag kom hem. Snäll som jag var så bjöd jag även min syster på ett helt Jenka.....


  

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards