Alla inlägg den 20 november 2009

Av Sofie - 20 november 2009 21:11

Oj oj. Jag brukar inte kolla på Idol men idag gör jag faktiskt det. Så imponerad! Eriks hyllning till pappan fick mig att rysa i hela kroppen. Men jag tycker även att Toves hyllning till farfar var så fin. Jag tror kanske att det blir så att Mariette åker faktiskt, eller Reza.... eller Calle. Erik och Tove åker nog inte i alla fall.


Men som sagt, jag som inte är en Idolfan måste säga att det var precis rätt avsnitt för mig att titta på. Jag älskar ju kärlekslåtar. Är väldigt svag för sånt.


  

Av Sofie - 20 november 2009 18:57

Tjoho. Snart är det advent. Nästa helg. Då är det faktiskt tillåtet att börja ta fram julsakerna. Det tycker jag är MYSIGT. Dessutom är det snart dags för ett besök på "Jul på Liseberg". Många säger att det är överskattat, men det tycker definitivt inte jag att det är. Jag tycker att det är så fint. Massa ljus, julmusik och doft av glögg, pepparkakor och annat som hör julen till. Har ni inte varit där så ge det i alla fall en chans. Jag går dit varje år, och hade tänkt fortsätta med det.


     



Tycker ni inte att det ser mysigt ut?


  



Av Sofie - 20 november 2009 15:33

Har precis lärt sig hur man ska bära sig åt för att baka saftiga lussekatter. Saffran har ju annars en tendens att torka ut brödet, så att det blir torrt och inte så gott. Nu har jag i alla fall lärt mig det som alla ni andra säkert har lärt er för längesen. Nämligen att tillsätta en burk Kesella i. Enligt Leila Lindholm så blir lussekatterna saftigare av det och nu har jag testat det två gånger och är verkligen beredd att hålla med henne. Heja Leila!


Nu är Fredrik på väg hem. Han ska bara duscha och sen åker vi ner till mamma och pappa för att äta lite taco.


Ikväll är det många av er som ser fram emot Idol. Jag ser mer fram emot morgondagens premiär av Expedition Robinson! Det ska bli kul!


  

Av Sofie - 20 november 2009 11:44

Idag är jag vid behov av en rask promenad känner jag i hela kroppen. Vissa dagar vaknar man och känner att det inte är mycket man gör som går hem.


Dessutom har jag skrivit en inköpslista till morgondagens matinköp. Har försökt att skriva i den ordning som sakerna ligger i butiken så man slipper att springa fram och tillbaka i en butik som är hur stor som helst. Brukar försöka storhandla en gång i månaden. Fungerar ganska bra faktiskt. Enligt min sida på Enkel budget så gjorde vi förra månaden åt 3458.50 kr på mat. Är det okej när man är två? Har ingen som helst aning. Har aldrig räknat på det innan. Det har liksom fått kosta vad det kostar, och så är det fortfarande. Vi köper det vi vill ha. Men tanken slog mig en dag att jag skulle kolla hur mycket pengar vi gjorde av med på mat under en månad. Så vad säger ni?


  

Av Sofie - 20 november 2009 06:09

I helgen kommer det att bakas lussekatter och pepparkakor. Det går åt som smör i solsken nu =) När vi ändå talar om solsken så sägs det ju att det ska bli soligt i helgen. Det hade ju inte varit helt fel.


Vi har en stor krukväxt här hemma på golvet som bara dör hela tiden. Vi köper ny och så dör den också. Vd gör vi för fel? Jag blir tokig.... ska man ge dem någon form av näring? Inte bara vatten? Så tråkigt. Jag älskar den växt vi har där nu. Jag vill inte att den ska dö. Så snälla hjälp mig.


Lilla Nona ligger hemma och är förkyld och har feber. Krya på dig lille plutt.


  

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards