Alla inlägg den 11 september 2009

Av Sofie - 11 september 2009 21:10

Jag minns fortfarande vad jag gjorde den 11 september 2001. Jag gick min första termin på högskolan i Borås. Satt på föreläsning och skulle åka med mamma och pappa hem. De stod utanför högskolan och skulle  hämta upp mig. Klockan var nog 17 tror jag. När jag kom in i bilen började jag babbla på om massa som hade hänt, varpå både mamma och pappa skriker "tyst" och höjer volymen på radion. Då får jag höra vad som har hänt. Helt ofattbart ju. Nu är det 8 år sen det hände. Det känns som om folk aldrig kommer sluta att tänka på  "den 11 september"....

Av Sofie - 11 september 2009 19:58

Ena stunden känner jag mig vrålförkyld och nästa stund känner jag mig inte alls förkyld. Har varit så länge nu. Skumt. En sak är säker i alla fall.... och det är att jag är grymt (haha) trött på allt prat om svininfluensan. Man stressar ju bara upp folk med allt prat. Ja, jag vet inte vad jag ska tro.


Jag vill åka till Allum på söndag (ett köpcentrum) men jag har inte riktigt vågat lägga fram det önskemålet hos Fredrik ännu, så vi får väl se... =)

Av Sofie - 11 september 2009 17:37

Hittade ingenting alls av värde i Borås, förutom lille Noel. Han är så söt. Går omkring och säger "mommo, moppa, pi (Sofie)".... När Moppa kom och hälsade på blev Noel så ivrig att han rev ner hela gardinstången, till och med skruvarna åkte ut. Då blev han lite skamsen och började gråta, men sen var det bra igen när moppa hade skruvat i skruvarna och gardinerna åter var på plats....


Fredrik är och hämtar biljetterna nu, till morgondagens match.

Av Sofie - 11 september 2009 11:41

Ska ta en sväng in till Borås för att se om jag hittar något kul. Förhoppningsvis gör jag det. Eller förhoppningsvis inte kanske man ska säga, för det innebär att det kommer att kosta pengar. Boråsresans höjdpunkt är att jag ska få träffa lille Noel. Hämta honom på dagis (förskolan) tillsammans med hans mamma (min syster). Så det ska bli kul. Ikväll måste Fredrik och jag komma ihåg att hämta ut biljetterna till morgondagens match. Det ska bli kul. Att vädret är underbart gör det hela ännu roligare =)


Jag hoppas i vilket fall som helst att jag hittar ett par byxor idag och gärna en vinterjacka.... =)

Av Sofie - 11 september 2009 06:52

Kommer morgondagens match att spelas med eller utan Stefan Ishizaki? Det är den stora fråga. Hoppas så klart på att han är med, men det återstår som sagt att se. Undra egentligen vilket lag som kommer att vinna fotbollsallsvenskan? Det kan bli AIK, Göteborg, Elfsborg.... och en hel skock med andra lag, men jag tror dock att det kommer att stå mellan dessa tre lag.... men än är det 9 matcher kvar och sammanlagt 27 poäng, så mycket kan fortfarande hända....

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards