Alla inlägg den 17 september 2009

Av Sofie - 17 september 2009 12:53

Kokoskakor är nog bland det enklaste man kan göra. Går det att misslyckas?



Ingredienser:


2 ägg 

1 1/2 dl strösocker

50 gram margarin

200 gram kokos


Vispa ägg och socker poröst.


Låt margarinet bli rumsvarmt. Tillsätt sedan margarin och kokos i ägg- och sockerblandningen.


Klicka ut på en plåt (ca 30 st). Sätt ugnen på 175 grader och låt gräddas i 12 minuter.  



Under veckan har jag även gjort några omgångar av detta bröd, havrebröd i långpanna. Recept kommer snart.


  

Av Sofie - 17 september 2009 12:24

Ibland råkar man halka in på någon blogg där skribenten skriver om saker som verkligen berör. Man kommer på sig själv med att sitta fängslad vid det som skrivs och samtidigt känna en väldig empati för dem som skriver. Det kan handla om folk som skriver om barnlöshet, svår sjukdom och om en förälder som skriver om när ens barn far illa. Vet inte om jag hade kunnat öppna mig så, på det sättet. Det hade jag nog inte. Känner att det är för personligt, men beundrar starkt dem som klarar av att skriva och prata om det. Så missförstå mig inte. Jag menar inte att jag tycker att det är fel av dem att skriva jag menar bara att jag är mer "sluten" av mig så jag hade inte kunnat göra detsamma.....

Av Sofie - 17 september 2009 10:37

Trött på att känna att man är lite halvsjuk hela tiden. Men hellre halvsjuk än helsjuk i och för sig.


Håller på att städa lite smått här hemma. Vill hitta en ny växt också att ha i sovrummet men jag hittar ingen sån som jag vill ha. Svårt. jag ser den framför mig men jag kan inte förklara den och jag har ingen aning om vad den heter så ingen kan hjälpa mig ju.


Nä. Nu ska jag ta en sväng ner till centrum (eller till "byn" som de flesta säger här)....

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards