Alla inlägg den 11 augusti 2009

Av Sofie - 11 augusti 2009 15:08

Det första jag hörde när jag vaknade var att prinsessan Madeleine hade förlovat sig med Jonas. Att hon nu hade fått tillåtelse från pappa kungen samt från regeringen. Tänk att andra ska behöva godkänna vem hon ska gifta sig med. Tur att man inte har det så. Visserligen vet jag att pappa hade godkänt Fredrik. Fredriks och min förlovning var inte särskilt uppmärksammad i media, och glad är jag för det. Kan inte vara roligt att vara en person som det alltid skrivs om och spekuleras kring. Nä, jag är glad att jag är en vanlig Svensson som kan gå utanför dörren utan att bli fotograferad.


Idag har jag inte gjort mycket vettigt. Tittat efter lite jobb samt fixat lunch till Fredrik, så att han i alla fall kan ta med sig något att äta två dagar denna vecka. Har även varit i mataffären och inbandlat en del ingredienser som kan vara bra att ha hemma. Känner mig grymt sugen på att äta pasta men vet att jag inte mår bra av att äta det så därför låter jag bli. Är även sugen på fruktsallad, eller varför inte vanlig kycklingsallad. Men jag vet ju även att för mycket frukt och för mycket grönsaker gör att jag inte mår bra..... mycket man måste tänka på.


Det verkar som om Noel mår lite bättre idag i alla fall. Inte riktigt lika hög feber. Igår hade det lille pyret 41 grader =( ingen inskolning på förskolan för honom idag. På fredag är tanken att jag ska vara med den lille krabaten på förskolan. Eller så blir det mormor. Inte riktigt bestämt ännu.


Känner för övrigt för att fylla min garderob med höstkläder men det verkar ju inte finnas så mycket sådant i butikerna ännu. Det är mest sommarrea. Tråkigt tycker jag. Hittar ändå aldrig någonting på rea.


I söndags var jag och Fredrik på miomöbler och inhandlade en golvlampa. Välhehövligt.


Over and out....

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards