Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Sofie - 13 augusti 2009 17:54

.... Jag längtar så tills den dagen då jag får arbeta med barn igen. Jag vet i alla fall att jag har valt rätt yrke - läraryrket är precis min grej. Mina 5 år på högskolan är således inte bortkastade, och det känns ju skönt.


Synd att det är så svårt att få jobb nu bara, med alla nedskärningar. Men jag vet vad jag vill och jag ska göra vad jag kan för att få jobba med barn igen.... inom kort....

Av Sofie - 13 augusti 2009 15:29

För en dryg vecka sen var vi här - i Hunnebostrand - Bohusläns pärla - längtar tillbaka.

Av Sofie - 13 augusti 2009 15:21

Har precis ätit en persika....även om jag vet att magen inte brukar tycka om det.... ibland får man skylla sig själv...


Nu kommer snart Fredrik hem. Får se om han hinner provsmaka mina muffins innan han ger sig ut på golfbanan. Egentligen kan man tycka att jag kanske också borde börja spela, men nej, golf är faktiskt inte min grej, så han kan behålla det intresset för sig själv. Tror att han klarar sig minst lika bra utan mig, kanske till och med bättre. På golfbanan menar jag nu..... 


Undrar om mina muffins kanske är lite kladdiga inuti? Kanske borde stått inne längre? De ser ut ungefär som kladdkakor. Men jag tycker i och för sig om kladdkaka så det är säkert inget fel med det....


Hoppas att det gått bra för Noel på förskolan idag.


Oj, va det regnar nu.....

Av Sofie - 13 augusti 2009 14:13

Är det någon vänlig själ därute som kan komma med förslag på något som är roligt att baka och som är gott. Jag har upptäckt att det är kul att baka. Särskilt nu när man han en så pass avancerad bakmaskin, inte för att det behövs kanske, men det underlättar allt lite i alla fall.


Skulle inte skada om vi hade haft ett litet större kök här i lägenheten. Längtar så tills man flyttar till hus. Skulle gärna vilja bygga mitt egna hus, för jag vet precis hur jag vill ha det. Men jag får väl se till att vinna några miljoner först. Antar att det är dyrare att bygga sitt eget än att köpa ett "begagnat"



Av Sofie - 13 augusti 2009 13:59

Jag har fått höra att det är bra att använda vetemjöl special om man vill ha höga muffins, och idag testade jag detta, och tycker minsann att det gav resultat. Läste sedan på Leila Lindholms hemsida att man med fördel bör använda en muffinsplåt vid gräddningen av muffins. Får se till att införskaffa en sådan plåt.


Detta recept är hämtat från receptcentralen.se


Ingredienser:


2 1/2 dl strösocker

4 dl vetemjöl special

2 msk bakpulver

2 tsk vaniljsocker

2 krm salt

3/4 dl kakao

1 ägg

3 dl mjölk

75 g smör

2 msk raps- eller matolja

150 g mörk choklad


Börja med att sätta ugnen på 200 grader. Smält smöret och låt det svalna något. Blanda alla torra igredienser: strösocker, kakao, vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt. Ta fram en annan skål och vispa äg, mjölk, smör och olja med elvisp i några minuter. Tillsätt sedan mjölblandingen. Rör om tills du får en jämn smet. Födela smeten i 12 STORA muffinsformar (placera med fördel muffinsformarna i en muffinsplåt). De ska vara fyllda till strax över halva formen. Hacka den mörka chokladen och tryck ner den mitt i muffinsen. Grädda sedan mitt i ugnen i 20-25 minuter.


Receptet är alltså hämtat från receptcentralen.se  ...... besök gärna sidan om ni vill ha förslag på fler recept.



Av Sofie - 13 augusti 2009 07:12

.... till alla vänsterhänta. Läste i Borås Tidning att det var de vänsterhäntas dag idag. Hade ingen aning om att det fanns ens. har vi högerhänta också en dag. Någon som vet?


Grattis till er då, eller vad man nu säger....!!!

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards