Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Sofie - 17 augusti 2009 20:42

Oj... det var längesen Isinbajeva kom sist i en stor final, men idag hände det. Hon rev ut sig utan ett enda godkänt hopp. Kul för de andra stavhopparna men tråkigt för Isinbajeva...

Av Sofie - 17 augusti 2009 19:39

Frågan lyder alltså: Var i Sverige är detta foto taget?

Av Sofie - 17 augusti 2009 19:22

Noel är verkligen helt galen i sin morfar. Jag är å andra sidan helt galen i Noel men det är jag ju inte precis ensam om. Det var i alla fall kul att träffa honom. Alltid roligt att träffa Noel.


Åkte med Daniel in till stan idag. Hann med att träffa Marie och hennes båda barn Anton och Amanda. Hann även med att busa med Amanda ett tag samt hjälpa henne med att skära upp pannkakorna.


Imorgon ska jag till min gamla arbetsplats eftersom jag ska vikariera där ett litet tag. Ska bli roligt att få träffa sina gamla elever. Nu ska jag fortsätta kolla på friidrott...



Av Sofie - 17 augusti 2009 11:38

Ingredienser:


50 gram jäst

5 dl fingervarmt vatten

1 msk honung

2 msk matolja

1 1/2 - 2 tsk salt

1 1/2 dl linfrön

13 dl vetemjöl special


Blanda jästen tillsammans med det fingervarma vattnet. Rör sedan i salt, linfrö, honung och olja. Blanda ner mjölet steg för steg. Knåda degen ordentligt. Jäs degen under bakduk i en timme. Baka sedan ut två stora bröd, i brödformar. Låt sedan brödet jäsa i ytterligare en timme, med bakduk.


Sätt ungen på 200 grader. Låt brödet stå i mitten av ugnen i 25 minuter.



Jag vet att det finns många olika recept på Linfröbröd. Om jag inte minns fel så kommer detta från min mormor men jag är osärker. Har även hittat ett liknande recept Mias sida.

Av Sofie - 17 augusti 2009 10:05

Alla små barn som haft sommarlov är nu förväntasfulla. Jag kommer ihåg att jag alltid tyckte att det var så spännande att komma tillbaka till skolan efter ett långt sommarlov. Man längtade efter att få träffa fröken och efter att få träffa alla kompisar. Man längatde också efter att få lite nya böcker som man kunde ta hem och be pappa klä in i något fint papper. Undra om det kan vara dessa minnen som gjode att jag var så säker på att jag ville bli just lärare. Kan ännu inte komma på någon nackdel med det yrket.

Av Sofie - 17 augusti 2009 07:00

Bolt sprang riktigt fort i gårdagens 100-metersfinal. Förstår inte hur han bär sig åt och undrar om det kommer att finnas någon som kan ta hans rekord ifrån honom.


Hoppas verkligen att det går bra för lille Noel på dagis idag.



Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards