Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Sofie - 12 augusti 2009 19:40

Nu är det snart dags för träningslandskamp mellan Sverige och Finland. Äntligen får några nya spelare chansen, får vi hoppas. Finns ingen annan sport som engagerar mig så mycket som just fotboll. Men det kanske ni redan har listat ut. Tycker även om annan idrott, som exempelvis skidskytte, alpint, friidrott, handboll.... Ja, jag tycker nog om det mesta faktiskt. Om några dagar är det EM i fotboll för damer. Inget roligt tycker många, men jag måste ändå säga att jag tycker att det är ganska kul. Tycker att damfotbollen har blivit bra mycket roligare att se på än vad den var för några år sedan. Visserligen tycker jag fortfarande att herrfotboll är roligare men damfotbollen funkar fint den också. Det gick ju mindre bra för Elfsborg häromdagen. Jag ska inte skylla på att det var många borta (sjuka/avstängda) men jag vill ändå påstå att det är en tänkbar förklaring till att det gick som det gick. Sen kan det också vara så att det var just Gefle, och vi har ju som jag sagt tidigare alltid svårt för just Gefle. Får se nu hur det går mot Hammarby på lördag.


Håller för övrigt på att baka sockerkaka nu. Har hittat ett jättebra recept på saftig sockerkaka, som brukar uppskattas av dem som äter den. Jag lägger upp receptet här snart.


Nu får ni heja på Sverige...... "Du gamla, du fria, du fjällhöga nord"

Av Sofie - 12 augusti 2009 14:21
http://www.ljuvating.com/products/big/Presentverkstan/burkar.jpg

Nu är de mina..... nu har jag köpte dem.... =)

Av Sofie - 12 augusti 2009 14:05

Idag var jag nere i en lokal inredningsaffär och hittade två jättefina burkar som jag vill ha stående här hemma i köket. Passar perfekt till att lägga småkakor i. Köpte dem inte men tänkte cykla ner och göra det nu snart. Inredning är väldigt roligt har jag upptäckt. Alltid vill jag köpa nya grejer för att det ska bli ännu mysigare här hemma. Längar så tills man bor i hus. Känner inte samma frihet i en liten lägenhet, men vi ska nog klara oss i denna tvåa ett litet tag till. I alla fall tills jag har fått en tillsvidareanställning.


Känner för att ge mig och och plocka kantareller men alla mina kantarellställen är ju förstörda på grund av att de har huggit ner för mycket träd. Det gillar vi inte.


Nu ska jag ut och gå en sväng. Men vi hörs snart




Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards