Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 24 oktober 2009 21:46

Visserligen helt osminkad och allt, men visst längtar man tillbaka till solbrännan....


  


  


Av Sofie - 24 oktober 2009 21:25

Efter många om och men har jag äntligen tagit mig i kragen och skapat en ny omröstning. Det var på tiden.


Imorgon ska vi en sväng till IKEA, om jag får bestämma, om jag inte får bestämma så ska vi nog inte till IKEA. Så vi får väl se. Är egentligen inte ute efter något särskilt, men ibland kan det vara kul att bara gå där och samla lite inspiration. Vill verkligen bo lite större nu, men får så snällt vänta tills det kommer ut något som passar. Finns ett hus till salu i samma område som jag växte upp i, men det är för dyrt, så vi får väl se....


  



Av Sofie - 24 oktober 2009 19:28

Oj.... idag har vi storhandlat kan man säga. Brukar försöka göra det en gång i månaden ungefär. Hur mycket räknar ni med att lägga på mat varje månad? Det är ju inte billigt med mat precis =)


Ikväll blir det nog dags att titta på andra delen av Johan Falk. Ska bli kul att se om den är lika bra som den första...


Önskar er alla en härlig lördagskväll....


  

Av Sofie - 23 oktober 2009 05:53

Idag är det fredag vilket för de flesta innebär fredagsmyyyys. Idag är det min sista dag under denna jobbperiod. Denna vecka har gått hur fort som helst. Kanske för att jag har fått ägna mig åt något som jag tycker så mycket om. Ska tillbaka till samma ställe igen om någon vecka eller så så har inte så stor separationsångest ändå. När jag kommer hem från jobbet ska jag fila lite extra på min jobbansökan innan jag skickar iväg den. Sen är det bara att hoppas på det bästa...


  

Av Sofie - 22 oktober 2009 16:00

Något som irriterar mig till det yttersta är människor som tror att de är överlägsna någon annan. Finns det något mer irriterande? Skulle i så fall vara en vinst för IFK Göteborg ;) Nä, men så är det faktiskt. Jag menar inte att man inte får tycka att man är en bra människa bara att man inte ska tycka att man är en bättre människa än någon annan....


  

Av Sofie - 22 oktober 2009 05:59

Efter gårdagens Bonde söker fru är Tilde fortfarande min favorit. Hon är rolig och spontan. Jag är glad att jag redan hittat mannen i mitt liv så att man slipper vara ute och leta med ljus och lykta =) Janne är också en av bönderna som nog kan bli ganska rolig. De övriga två bönderna lever i sin egen lilla bubbla enligt mig....


Nu är det dags att väcka min underbara morgontrötte Fredrik.


Önskar er en underbar dag!


  

Av Sofie - 20 oktober 2009 19:18

Idag när jag kommer hem från jobbet (vikarierar i en vecka) såg jag att det hade dykt upp ett jobb som passar mig.... Halleluja..... Det ska jag verkligen söka. Återstår att se hur det går. Men jag vill verkligen och tänkte därför göra vad jag kan..... Så får vi se vart det hela sluta.....


Vem blir landslagets nya tränare om du får bestämma???


  

Av Sofie - 20 oktober 2009 07:10

Ska snart bege mig till idrottshallen där jag ska möta mina femmor. Idag är det dags för basketfia med knuff. En jätterolig lek som brukar uppskattas av i stort sett alla barn, så jag får hoppas att det går hem idag också.


Ikväll ska Fredrik och jag ha myskväll, titta på film och äta gott (därmed inte sagt att det blir onyttigt). Måste baka nytt bröd idag också för det jag gjorde häromdagen var INTE gott. Får jag en fiende någon gång som vill ha ett recept på ett gott bröd ska jag ge honom eller henne det receptet ;)


Ska dessutom åka och kolla på två hus idag, mest för skoj skull tror jag, men man ska aldrig säga aldrig =)


  

Ovido - Quiz & Flashcards