Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 28 oktober 2009 14:36

En sak som är vädligt rolig med onsdagar är det tv-program som börjar i TV4 klockan åtta. Så missa inte det för allt vad ni gör. Idag är det ju dags för bönderna att välja vilka fyra de vill ska flytta hem till dem och bo på deras gård. Detta ska bli olidligt spännande. Nu blev denna dag genast mycket bättre.


  


Vem är din favorit?


  

Av Sofie - 28 oktober 2009 14:32

Antar att jag inte är ensam om att ibland vakna på fel sida. Från det att man stiger upp på morgonen tills dess att man går och lägger sig igen går allting bara fel. Ingenting fungerar som det ska, varken saker som jag ska använda mig av eller jag själv. Morgondagen kommer nog att vara betydligt bättre. Kan inte sätta fingret på vad det är som gör denna dag till en mindre bra dag. Det bara är så att den är det.


  


Av Sofie - 27 oktober 2009 20:19

Enligt min omröstning är det än så länge fler som har valt att de inte ska vaccinera sig. Några få har även valt att de ska vaccinera sig. Tycker det är en jättejobbig fråga att ta ställning till. Är denna influensa värre än alla andra influensor ??? Många frågor är det som snurrar i huvudet..... Jag vill veta vad det är som sprutas in i min kropp om jag nu väljer att ta sprutan....


  

Av Sofie - 27 oktober 2009 16:57

Kycklingen ligger och väntar på att Fredrik ska komma hem. Blir någonting med kyckling, svamp, curry, paprika, minifraiche och ris till det. Det är jag som har kommit på receptet och det är Fredrik som ska förverkliga det. Det är väl så det ska vara i ett rättvist hushåll... =) Av någon anledning blir det nästan alltid så att Fredrik ställer sig vid spisen och jag dukar, skär grönsaker och donar och har mig. Han verkar trivas med det, och det funkar fint för mig också så då behöver man ju inte ändra på någonting. Som jag sagt säkert tjugo gånger så skulle jag dock vilja ha ett större kök. Man går ju på varandra därinne. När vi var på IKEA i helgen såg jag verkligen mitt drömkök: snyggt, rent, väldigt funktionellt och alldeles alldeles perfekt. Drömmer om att få ett kök som ser ut sådär. Någon gång kanske min dröm blir verklighet.


  

Av Sofie - 27 oktober 2009 15:51

Antingen hittar man inget eller så hittar man allt. Nu hittade jag en till myströja som jag skulle vilja ha. Eftersom jag är ganska så frusen av mig så tycker jag att jag har all rätt att köpa lite varma kläder. Inte bra att frysa. Då kan man bli sjuk. Det har min mamma sagt....


  

Så. Nu får jag nog lugna mig med shoppingen ett tag. Det är jul och födelsedagar snart....


  

Av Sofie - 27 oktober 2009 15:46

Letar efter en varm och gosig tröja att krypa in i. Har letat ganska länge men inte fastnat för någon precis. Kollade runt lite på nätet idag och hittade en mysig tröja på Stadiums hemsida. Den skulle jag mycket väl kunna tänka mig. Vid tillfälle får jag stanna till i en butik och prova den. Kanske sitter som en potta på mig. Vad vet jag.


Nå, vad säger ni?


     

Av Sofie - 27 oktober 2009 15:07

Just nu håller jag på att baka Leila Lindholms omtalade tekakor. Havregrynen står för tillfället och sväller i den uppvärmda mjölken och ska göra det i cirka 15 minuter till. Medans degen jäser sen så tänkte jag ta tillfället i akt att göra den äppelkaka som jag inte gjorde igår. Tur för mig att jag inte är särskilt mycket för kakor och bullar och dyligt. Det hade inte varit bra. Bakar nu mest för att ha saker liggande ifall man får besök och för att Fredrik tycker att det är gott. Hade jag varit ett bakverksmonster hade jag säkert ätit upp allt som jag bakar, men nu är jag som sagt inte det.... =)

Ikväll är det dags för Andra Avenyn. Det är också dags för IFK Göteborg att ta sig an Halmstad, en tämligen lätt uppgift. Jag är tyvärr ganska säker på att SM-guldet kommer att hamna i Göteborg, men ikväll gör jag så klart allt som står i min makt för att Halmstad ska vinna.


Vi hörs om en stund igen!


  

Av Sofie - 27 oktober 2009 10:52

Nu mina kära vänner är det dags för min dagliga promenad. Bara att knyta skorna och pinna iväg. Lite härligare väder idag måste jag säga, så det kan bli ganska skönt att komma ut.


  


Längesen jag shoppade nu. Kanske får ta en tur till "Fröken Emma och Lilla Jag" sen. Kan ju hända att de har fått in något nytt som faller mig i smaken.


  

Ovido - Quiz & Flashcards