Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 19 oktober 2009 18:30

Idag har det varit en intensiv dag tillsammans med mina före detta elever. Dagen avslutades med att vi gjorde elektriska experiment. Det var förvånansvärt roligt faktiskt. Imorgon är det dags att ha idrott, först med femmorna och sen med sexorna sen är jag åter tillsammans med mina femmor under eftermiddagen.


Ikväll är både Fredrik och jag hysteriskt trötta. Men ska sätta igång radion nu för att se hur det går mellan IFK och Malmö. Ni som känner mig vet vid detta laget att jag inte vill att IFK ska vinna. Så vi får hoppas att det inte gör det helt enkelt....


Idag fyller Nona år på riktigt..... HURRA HURRA!!!! Grattis Noel på tvåårsdagen......


  

Av Sofie - 18 oktober 2009 14:54

Idag kändes det som om något gick snett. Inte för att jag har gjort just detta förut, men jag kan inte tänka mig att det ska se ut på detta vis i alla fall. Fredrik får vara jury och bedöma om det blir okej eller inte. Får kanske vänta en timme eller något och se om det har artat sig då. Det får man väl hoppas. För när jag tittar tillbaka i receptet så tycker jag att jag minsann har gjort precis som det står att man ska göra. Jaja, världen går väl inte under om det skulle bli galet.


Under veckan som kommer ska jag jobba i min före detta klass. Med mina stjärnor. De är så duktiga!


Tänker tillbaka på sommaren.


  


Kommer fram till att jag är väldigt lyckligt lottad. Det behövs bara en blick på foton ovan för att förstå varför jag känner att jag är lycklig.....


  

Av Sofie - 18 oktober 2009 11:55

IFK Göteborg säger att Elfsborg borde straffas???? Det absolut löjligaste jag har hört. Straffas inte Göteborg för sitt planerade fusk som de kört med i varenda match så ska inget lag straffas för någonting. Det säger jag inte bara för att det rör Elfsborg utan för att jag tycker at IFKs fusk är det mest utstuderade jag varit med om. Inget annat lag än IFK bör straffas......


  

Av Sofie - 18 oktober 2009 06:50

Exakt precis såhär ska det se ut. Helst varje dag...

  


  

Av Sofie - 18 oktober 2009 05:58

Är uppe tidigt idag också. Ska nog snart krypa till sängs igen. Idag ska vi baka bröd, byta däck på bilen, bära upp saker på vinden, hjälpa pappa att montera en dusch och så ska vi spela Bingo Lotto. Ja, ni hörde rätt mina vänner. Det var bara ett idiotryck som jag fick när vi var i affären och handlade. Sa till Fredrik att jag bara fick tanken "Spelar vi Bingo Lotto kommer vi att vinna". Det händer inte ofta att jag får såna tankar. Blir vi miljonärer ikväll ska vi köpa hus =)


  

Av Sofie - 17 oktober 2009 20:55

Tackar Elfsborg för att de fixade tre poäng idag. Martin Eriksson på straff. Mycket bra!


Lille Noel blev glad för alla sina presenter. Min Duplopolisbil blev han väldigt glad över. Den lät och blåljusen blinkade.... "ojojoj". Vet ännu inte vad han tyckte om de andra Duplogrejerna han fick och vet inte heller vad han tyckte om leran. Men på förskolan tycker han ju om att pyssla med lera så det är säkert roligt för honom att ha lite av den varan hemma också =)


Åt taco idag. Alltid lika gott. Tänk att man aldrig tröttnar.


Har nu köpt de tre första filmerna i serien om Johan Falk. Igår såg vi första delen, vilken jag tyckte var bra. Ser nog på del två ikväll. Jag hör nog till dem som tycker om svenska filmer. Lagom avancerade för min smak. Filmer som "Sagan om ringen" och liknande är inte filmer som tilltalar mig. Gud så tråkigt det är. Det är så overkligt, och enligt mig är sånt som inte "kan hända på riktigt" inget roligt att titta på.....


  

Av Sofie - 17 oktober 2009 06:11

Det är nästa vecka det är dags att ställa om klockan va? Då blir det ljusare tidigare på mornarna och mörkare tidigare på kvällarna. Jag har förstått att det är många som tycker mindre bra om denna halvan av året. Jag tycker att det är ganska mysigt med höst och vinter (om man nu kan kalla det vi har härnere för vinter). Vintern här brukar va kall men också ganska snöfattig. Får se om vi hinner med en sväng på "Jul på Liseberg" detta år. Det hann vi inte förra året. Då skulle vi ha gått dit på Fredriks födelsedag, men Sofie tyckte att det var passande att pricka in en magsjuka då så det blev inte av. Stackars Fredrik hade nog en mindre rolig födelsedag det året. Får bli ändring på det nästa år.


Nu ska jag slå in Noels presenter, för det har inte blivit av tidigare. Han fyller två. Vill inte skriva här vad han får innan han har fått det. Risken finns ju att han kan läsa det....


Måste tillägga en sak: Tycker om vår och sommar också. Tur att jag fick det sagt!


  

Av Sofie - 16 oktober 2009 12:26

En del människor verkar vara som skapta för att blogga. De har så fina sidor och skriver så bra. Underbara foton. Har hittat en del bloggar som jag följer slaviskt och är inne på flera gånger varje dag. Än så länge är det bara tre bloggar men det kan ju hända att det blir fler så småningom. Följer Fru Evelina i hennes väntan på sonen. Följer Josse och hennes vardag tillsammans med lilla Frida och sist men inte minst följer jag Anna.


  

Ovido - Quiz & Flashcards