Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 13 oktober 2009 13:36

Har precis kommit hem från en rask promenad som varade i cirka en timme och sju minuter. Så inklusive motionscykeln tidigare idag så har jag kommit upp till ett antal timmar av motionerande. Tycker om att starta dagen med en timmes cykling. Då får man en chans att vakna till liv. Dessutom är cykling något som inte är så påfrestande för kroppen, men trött blir man.... och fort går det.... härligt. Idag promenerade jag förbi en stackare som var ute och "sprang". Det såg grymt jobbigt ut för personen i fråga.


Funderar på vad som skall hittas på mer idag. Kanske ska ta mig en tur till blomsterhuset och se om jag hittar något fint hit hem. Har lite pengar kvar, som jag och Fredrik fick i förlovningspresent av min kära mormor och min kära farmor. De är såååå lyckliga att jag träffat just Fredrik. De avgudar honom. Det gör å andra sidan jag också...


Kan ju börja fundera lite på julklappar också. Dessutom ska Fredrik passa på att fylla år i december också.... så nu gäller det att spara minsann.....


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 07:26

Cirkulerar en del tankar i mitt huvud som håller mig sysselsatt hela dagarna. Börjar bli ganska påfrestande faktiskt. Måste aktivera mig lite. Så är det någon annan som känner för att hålla mig sysselsatt ett antal timmar om dagen så är det mer än välkommet......


Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för idag.... förutom att jag ska fortsätta grubbla så klart.... Kanske ska jag slå in Noels presenter..... då är jag sysselsatt åtminstone en kvart...


  

Av Sofie - 12 oktober 2009 20:21

Har idag gjort ytterligare ett besök i Borås. Hade ett ärende att uträtta, som kom lite hastigt på. För övrigt har jag inte gjort särskilt mycket. Köpte en liten present till Fredrik.... som jag tror att han tyckte om..... sen bakade jag sockerkaka.... för det vet jag att han också tycker om.... =)


Nu ska vi snart kolla på "Matakuten". Jag är väl en av få som väljer att kolla på det istället för Anna Anka....Kanske är det för att jag jobbar inom skolan.... =)


Ha en härligt kväll...


  

Av Sofie - 11 oktober 2009 20:54

Hoppas på att morgondagen har mycket postivit att komma med......

Av Sofie - 11 oktober 2009 06:12

Varför ska alla andra landslag klara av allting? Tråkigt med VM i Sydafrika utan Sverige, men är man inte bättre än så här så finns det inte mycket man kan göra åt det. Helt värdelöst tycker jag att det är i alla fall.


Har hittat en trevlig blogg här som jag tycker att ni borde besöka om ni inte redan har gjort det - Anna.


Idag ska Fredrik och jag åka en sväng till Borås tror jag. Men först ska han sova några timmar, och jag tänkte lägga mig här och titta på mitt inspelade avsnitt av "Ensam mamma söker".


Återkommer lite senare med vad som inhandlades i Borås.


  

Av Sofie - 9 oktober 2009 07:21

Nu ska jag strax trampa iväg till min före detta arbetsplats och vikariera i min före detta klass. Ska bli roligt att se hur de har utvecklats. Har ju saknat dem.


Ikväll ska Fredrik och jag till Frida och Daniel. Det ska bli trevligt. Det förutsätter jag i alla fall =)


Har precis lagt ut en annons på Högas hemsida där jag söker en större lägenhet på markplan, med trädgård och uteplats. Skulle vara kanon om man fick tag på en sån. Borde gå att få igenom lån på banken kan man tycka.


Imorgon är det dags för Sveriges viktiga VM-kvlamtach mot Danmark. Gissa vem som kommer att sitta bänkad.....


  

Av Sofie - 8 oktober 2009 19:48

Det är mycket jag vill just nu, men sen gäller det att våga också. Och jag är ju inte bäst i världen på sånt precis....


Detta vill jag ha.... det vågar jag bestämma i alla fall....


  

Finns att köpa på frozza.se för 249 kronor


  

Av Sofie - 6 oktober 2009 18:50

Idag har jag bakat ett väldigt gott, luftigt och saftigt bröd. Sånt där bröd som är perfekt för Fredrik att frysa in. Så nu har jag bakat bröd till honom så att han har både denna och nästa vecka. Tror inte att vi har köpt bröd på säkert tre månader nu. Har bara bakat. Kan själv inte äta särskilt mycket bröd, då jag får hemskt ont i magen av det, men jag vet ju att Fredrik tycker om nybakat bröd så det är väl det minsta jag kan göra.


Just nu håller vi på att kolla på Wallander - Hämnden. Eller inte exakt precis nu. Tog en liten paus nu och diskade =) Men snart ska vi fortsätta. Sen är det dags att se på Andra Avenyn....

Ovido - Quiz & Flashcards