Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 14 oktober 2009 19:19

Enligt mig är det osannolikt att Malta vinner över Portugal på bortaplan. Jag har därför lite kaxigt sagt att om Malta gör just det (vinner) så ska jag springa naken runt huset. Det kan nog röra sig om trehundrafemtio meter eller n

nått..... =)


     

Av Sofie - 14 oktober 2009 14:30

1. Hur gammal är du om fem år  32.... herregud
2. Vem var den sista du träffade? Fredrik
3. Hur lång är du? 166cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Män som hatar kvinnor
5. Vem ringde du senast? mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? minns jag inte.... men det var till Fredrik
7. Vad är morgondagens planer? Borås

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? i förrgår


11. Vilken ögonfärg har du? blå
12. När vaknade du idag? 5.00
13. Har du någon gång hittat en katt? hittat en katt? inte vad jag vet.
14. Vilken är din favoritplats? sängen
15. Vilken plats föredrar du minst? hiss
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? boendes i hus tillsammans med Fredrik o våra två barn
17. Vad skrämde dig som barn? skolan
18. Vem fick dig att skratta senast? Fredrik
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? ja.... =) Kändes skönt att säga det
20. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar 
21. Äter du ordentlig frukost? macka och ett glas mjölk
22. Hur många kuddar har du i sängen? sex
23. Hur många landskap har du bott i? bara Västergötland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota..

26. Är du social? Japp
27. Vilken är din favoritglass? Magnum mandel
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa hus
29. Tycker du om kinamat? yes
30. Tycker du om kaffe? no


31. Vad dricker du till frukost? sojamjölk
32. Sover du på någon särskild sida? båda
33. Kan du spela poker? har ingen aning om hur man gör ens
34. Tycker du om att mysa? Ja... med rätt person
35. Är du en beroendemänniska? jag är ganska så beroende av Fredrik
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, Alicia i Varberg
37. Vill du ha barn? vem vill inte det?
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska, spanska och lite franska

39. Har du någonsin åkt ambulans? nej
40. Föredrar du havet eller en pool? havet


41. Vad spenderar du helst pengar på? kläder, inredning
42. Äger du dyra smycken? vad räknas som dyra???
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? plommon
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag tycker faktiskt att Fredrik är rolig..... =) Annars är Jonas, Ellan och Jenny också hemskans roliga..... hoppas jag inte glömde någon som också är rolig....
46. Välj ett ärr på din kropp? ja, efter vattenkoppor... och så en navel.... förvånande va?

47. Vad har du för ringsignal? ingen aning
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? ja. några stycken
49. Flirtar du mycket? nä, det vill jag inte påstå. Behövs ju inte längre
50. Vart togs din profilbild för din blogg? på Åby travbana
 
51. Kan du byta olja på bilen? svar nej
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Camilla Läckbergs nya: Fyrvaktaren
54. Läser du dagstidningen? Borås Tidning
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? alltid ;)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? inköpslista
59. När var du i kyrkan senast? Noels dop..... januari 2008 om jag inte minns fel....

Av Sofie - 14 oktober 2009 13:54

Kom nyligen hem från min promenad. Gick då till kylskåpet och hämtade mig ett plommon. Hur begåvat är det att äta ett plommon när man vet att plommon inte är bra för magen? Jag får ju skylla mig själv nu..... kan man inte låta bli så kan man inte.....


Fredrik kommer hem om cirka 3 timmar. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för innan dess. Kanske börja med mitt lektionsmaterial???


  

Av Sofie - 14 oktober 2009 12:08

Gina Tricot har ju sitt huvudkontor här i Borås. En gång i halvåret är det utförsäljning där på deras provkollektion. Varför visste inte jag om att det var idag? Det var hur som helst hysteriskt mycket folk där. Den klädkedjan har blivit ganska så populär kan man ju konstatera. Bra ställe att köpa basplagg på tycker jag, men vill man ha på sig något som inte resten av Sveriges befolkning också har på sig så bör man nog inte handla på just Gina Tricot.....


  


Bilden är hämtad från Borås Tidning


Nä, nu är det nog dags för den där promenaden jag pratade om. Dags att ladda in nya låtar i Ipoden sen  när jag kommer hem, för det börjar bli ganska tjatigt att hela tiden lyssna på samma låtar....


  

Av Sofie - 14 oktober 2009 11:58

Efter en aningen turbulent morgon sitter jag nu här och försöker komma på vad denna dag ska innehålla. Har precis tagit upp tre kycklingfileer ut frysen. Tänkte att Fredrik och jag skulle äta fajita idag. Kyckling brukar ju vara bra för magen sägs det, men jag tycker att min mage slår bakut så fort jag äter kyckling. Tänkte att jag skulle ge det en till chans ikväll, för det är väldigt gott ju. Men är det så att magen inte vill acceptera det så får väl jag göra det också.


Skulle vilja sitta och greja med lite "läromedel" som jag kan ha använding för sen när jag får jobb. Jag tycker att det är roligt att göra eget material istället för att utgå från färdigtryckta böcker. Tänkte att jag idag skulle försöka få ihop något matnyttigt som man kan ha använding för i SO- och No-undervisning. Ska nog ut på en liten promenad först, i det fina vädret, kanske ger det mig inspiration till vad mitt lektionsmaterial ska innehålla.


Egentligen skulle detta kunna vara en underbar dag, en dag där Sverige åtminstone skulle ta sig vidare till play off- omgången inför fotbolls-VM, men det verkar ju  som om det är en dröm som är näst intill omöjlig att förverkliga.


Ikväll kommer "Bonde söker fru" och "Oskyldigt dömd". Tydligen en del pinsamma scener i det förstnämnda programmet. Tycker det är så jobbigt när folk "gör bort sig". Jag får sitta med kudden beredd så att jag kan gömma mig om pinsamma situationer uppstår....


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 19:55

Herregud... Malta har ju faktiskt gjort ETT mål.... våra chanser är plötsligt betydligt större.... ;)


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 19:44

Visserligen är hoppet det sista som överger människan, men man får väl ändå använda lite sunt förnuft.... eller? Hur kan folk påstå att vi kan ta oss till VM? Visst, rent teoretiskt har vi väl en chans, men i mina ögon så är den chansen mikroskopisk. Hur troligt är det att Portugal förlorar mot Malta? Inte särskilt. Dessa teoretiska tankar är inte praktiskt genomförbara. Om nu Portugal, vilket jag absolut inte tror, skulle förlora mot Malta (vad jag vet så har Malta inte gjort ett mål under hela kvalomgången), så kommer det vara så att Sverige inte vinner över Albanien. Såhär är det: vår chans att ta oss till VM är, enligt mig, mindre än 0.1% Det blir ingen svensk nationalsång under VM i Sydafrika. Tragiskt men sant. Jag som brukar höja volymen till topp och bara njuta av den svenska nationalsången. Detta är faktiskt en svensk katastrof. Jag vill njuta av en sommar med fotbolls-VM. Nu är det ju inte så att det inte blir något fotbolls-VM, även om tankarna kanske finns att ställa in fotbolls-VM nu när favoritlandet Sverige inte har kvalificerat sig.


Du gamla, du fria, du fjällhöga nord.......


  

Av Sofie - 13 oktober 2009 14:17

"Träffar" en massa trevligt folk här på nätet. Synd bara att man bor så långt ifrån varann för annars känner jag att det är personer som jag skulle komma bra överens med. Hur kan man säga så kanske du tänker? Jag vet faktiskt inte. Kan ju givetvis inte garantera att jag skulle komma bra överens med dem men jag säger bara att det skulle vara väldigt sannolikt att jag skulle göra det....


  

Ovido - Quiz & Flashcards