Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofie - 26 oktober 2009 19:29

Nu får ni ta och rösta på min omröstning är ni snälla. Jag vill veta var svenska folket står i svininfluensafrågan. Det pratas ju om den hela tiden nu. Tror jag läser/hör det ordet säkert trettio gånger varje dag....


  

Av Sofie - 26 oktober 2009 15:44

Jag kanske inte väntar exakt det man kan tror att jag väntar när man läser rubriken. Jag väntar på ett telefonsamtal. När telefonen väl ringer kommer jag hoppa tjugo meter upp i luften. Varför är det så? När jag är beredd på att något ska hända så blir jag mer rädd än när jag inte är beredd. Samma sak när det gäller brevbäraren. Även om jag hör att han är i trappuppgången och tänker "Snart är han vid vår dörr" så blir jag ändå rädd när det brötar till borta vid dörren. Det kanske bara är jag.... men det är sån jag är...


Denna annons satte vi in på "Fira-delen" i lokaltidningen när Noel fyllde två.....


  


Man kan inte vara annat än en stolt moster till denna ljuvliga lilla varelse....


  

Av Sofie - 26 oktober 2009 12:59

Tycker att det vore intressant att veta vad ni bloggare anser om vaccinering mot svininfluensa. Jag har därför valt att starta en liten trevlig omröstning för att se huruvida ni tycker att man bör vaccinera sig eller ej. Kanske är det rentav så att några av er redan har gjort det.


Funderar hur som helst på att baka en äppelkaka nu som kan stå färdig när Fredrik kommer hem. Ni vet en såndär äppelkaka i långpanna som smakar utmärkt tillsammans med vaniljsås.


  


Minnen från i somras. Fredrik spelar crocket....

  

Av Sofie - 26 oktober 2009 11:48

Nu är det inte ens två månader kvar till jul. I brist på annat att göra sitter jag nu här och funderar på vad jag kan köpa i julklapp till familjen. Dessutom fyller ju Fredrik år också. Noel, Fredrik, Marie och Peter blir nog enklast att köpa till tror jag. Mamma och pappa är alltid svårt för de har redan allting. Farmor och mormor blir glada för allting. Eftersom Fredrik firar julen härnere tänkte vi skicka upp lite saker till hans familj i Sundsvall, i alla fall till barnen.


  


När jag ser denna bild känns det ganska mysigt med snö, men det är väldigt sällan som det ser ut så härnere.


  

Av Sofie - 26 oktober 2009 07:05

Om man inte har gått i ide så har man ju garanterat hört allt prat om vaccin mot svininfluensa. Vissa säger att man bara måste ta det medan andra säger att man absolut inte ska ta det. Det sista som sades på nyheterna var att några trodde att en tänkbar biverkning kunde vara sterilitet samt cancer. Så kan det väl inte vara? Några säger också att man förstör sitt eget immunförsvar genom att "spruta" in annat i kroppen. Man känner sig ganska kluven. Vet inte vad som är bäst. Hur gör ni???

  

Av Sofie - 25 oktober 2009 17:36

Igår när vi var i stan passade vi på att leka lite med Noel. Han tycker om att sjunga så vi sjöng lite julsånger samt "Prästens lilla kråka". Förra veckan var vi där på hans 2-årskalas. Då blev han såhär glad för polisbilen som han fick av Fredrik och mig.


  




Nu ska vi laga mat. Får bli köttfärssås med spagetti idag. Enkelt och gott.


  



Av Sofie - 25 oktober 2009 16:38

Idag var vi på Ikea i Kållered tillsammans med mina föräldrar. Tror aldrig att jag har åkt ifrån IKEA utan att handla någonting. Så blev det inte idag heller. Kom hem med en påse med lite allt möjligt i. Vi köpte bland annat lite nya växter samt även påslakan och lite annat smått och gott. Som jag skrev tidigare så känns det inte som någon större ide att köpa större möbler nu med tanke på att vi letar större boende. Då är det roligare att handla sedan när man har flyttat. Älskar att pyssla och inreda så jag ser fram emot den dagen då vi flyttar....


  

Av Sofie - 25 oktober 2009 11:21

Idag är en såndär dag när många ligger hemma och är bakis, men inte jag inte. Det blir förmodligen en tur till IKEA sen, men mest för att köpa lite småplock. Vill inte köpa några söttre grejer nu eftersom vi letar så efter att hitta annat boende. Då är det rolligare att köpa möbler sen som passar till det nya. Nu har vi redan helt överfullt av saker så det får inte plats något mer. I köket skulle vi inte ens få plats med en mugg till. Jag som har hittat så mysiga muggar, men jag får vänta =)


Önskar er alla en underbar söndag så hörs vi om några timmar igen.


Idag ska jag förresten finslipa det sista på min ansökan för att sedan skicka den till den aktuella arbetsgivaren. Sen är det bara att hålla tummarna.


  

Ovido - Quiz & Flashcards