Alla inlägg under augusti 2009

Av Sofie - 20 augusti 2009 15:19

Caster Semenyas vann damernas 800-metersfinal i Friidrotts-VM överlägset. Nu startar diskussionerna kring om huruvida Semenyas är man eller kvinna. Många påstår att hennes löpstil och hennes kropp visar tecken på att hon är man snarare än kvinna. Ska bli intressant att se vad denna utredning visar.


Nu är det även 100 % klart att Emir Bajrami inte kommer till start i dagens match mot Lazio. Synd. Hoppas nu bara att Svensson blir frisk från magsjukan. Det verkar som om Ishizaki kommer att ställa upp.


Innan det är dags för fotboll så är det dags för Emma Gren att hoppa höjdhoppsfinal samt för Bolt att springa 200-metersfinal.


Snart kommer Fredrik hem. Då ska vi ta ställning till vad som ska ätas idag. Någonting med kyckling blir det i alla fall....

Av Sofie - 20 augusti 2009 12:53

Jag tycker, vet inte om jag inbillar mig detta, att Anders Svensson får oförskämt mycket kritik. Förtjänar han det? Nä, det tycker jag inte att han gör. Känns som om alla som inte är elfsborgare har något emot honom, men det kanske bara är avundsjuka.

Av Sofie - 20 augusti 2009 12:13

Har varit ute och gått i det fina vädret. Hej vad det gick undan. När jag kom hem tog jag en nektarin och jag får nog säga att det är en så otroligt god frukt. Mer nektariner åt folket!

Av Sofie - 20 augusti 2009 07:24

Vill bara dela med mig av ett minne från våren 2009, ett foto som berör.....

Av Sofie - 20 augusti 2009 06:59

Idag kommer dagen som Elfsborg har väntat på. Läste i Borås Tidning att inget svenskt lag någonsin vunnit nere i Italien.... så det säger kanske en hel del.


Tydligen är Stefan Ishizaki, Emir Bajrami och Anders Svensson tveksamma till spel. Tråkigt! Dessutom är James Keene avstängd och Daniel Nordmark likaså. Men detta ska bli roligt.


Idag tänkte jag baka ett sesambröd - om det blir lyckat så lägger jag ut receptet här sedan....



Av Sofie - 19 augusti 2009 20:22

... jag skulle vilja påstå att varje årstid har sin charm. Visst älskar jag sommaren. Det är något extra med den. Ännu mer älskar jag sommaren vid västkusten. Nu i sommar upptäckte jag att Bohuslän var så mycket finare än vad jag kunde komma ihåg. Så dit ska jag åka nästa sommar igen. Men som sagt, hösten är väl också fin, eller? och vintern, fast det beror lite på var i Sverige man bor? Här blir det  inte så mycket vinter. Våren är härlig för då kommer värmen och man har hela sommaren framför sig och då drar ju även allsvenskan igång, icke att förglömma =)



Av Sofie - 19 augusti 2009 18:26

Ska varken Anders Svensson eller Emir Bajrami vara med i morgondagens match??? Oddsen talade inte för oss innan och gör det än mindre nu..... men jag kommer heja på pojkarna så gott jag kan =)

Av Sofie - 19 augusti 2009 16:01

Vill, tänker och ska köpa denna bok. Har bläddrat i den några gånger och var fast från början. Så den ska bli min inom kort

Presentation

Omröstning

Vilken årstid gillar du mest?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards