Alla inlägg den 1 december 2009

Av Sofie - 1 december 2009 20:13

Det börjar bli kallt här nere nu. Idag när jag skulle öppna bildörren för att åka till Arbetsförmedlingen kan ni ju gissa vad som hände. Bilnyckeln gick inte in i låset för det hade frusit. Så där står jag som ett fån och andas in i nyckelhålet, eftersom jag hört att det ska vara effektivt. Men det hjälpte så klart inte. Jag brukar alltid vara ute i god tid så jag tänkte att idag skulle jag gå hemifrån så att jag kommer fram prick klockan tio. Tji fick jag. Men det var bara till att börja springa ner, typ. Inte riktigt. Men jag gick ordentligt fort i alla fall. Kom faktiskt fram prick klockan 10.00 Duktiga mig.


Nu ska jag ta med mig Fredrik till Statoil så att han kan köpa såndär låsspray, för detta går icke upprepas.


Snart är det dags för Andra Avenyn. Så det är dags att åka nu så att vi kommer hem i god tid.


  

Av Sofie - 1 december 2009 16:17

Här är min lykta...


  


Nu ringer Jenny!


  

Av Sofie - 1 december 2009 16:04

Har precis kommit hem från en promenad. Gick inte ensam denna gång utan med min barndomskompis Elinor. Var ute i en och en halv timme men skulle kunna vara ute mycket längre. Har en hel del att gå igenom =) Men hon skulle iväg på uppdrag så vi fortsätter någon annan dag i veckan.


Sitter själv och funderar på om Fredrik och jag ska äta rester idag eller om vi inte ska äta rester. Skulle vara skönt att bli av med lite av det som ligger i frysen. Men vi får väl se.


  

Av Sofie - 1 december 2009 13:36

På detta urtjusiga foto ser det ut som om jag har sisådär två meter mellan mina tänder. Men det har jag inte. Eftersom det nu börjar bli kallt ute så tänker jag tillbaka på sommaren när det var varmt. Såhär skulle jag knappast kunna gå ut nu. Men snart är det sommar igen.


  


Och jag gillar faktiskt vintern också, men då vill jag ha snö. Fin snö. Inte massa äckligt och tråkigt regn. Kan inte minnas sist jag hade en vit jul, kanske var jag typ åtta år eller nått?



Av Sofie - 1 december 2009 11:48

Åh. Det kryper i mig när jag ser denna bild. Jag avskyr dessa kräk. Och dessa är ju inte direkt små heller, till och med större än människan som är bredvid. Fy. Någon mer som har samma fobi som jag?


  


Har handlar den där lyktan som jag pratade om igår. Den är så fin så =) Det tråkiga är att vi inte får plats med mer saker nu. Måste skaffa oss ett större boende innan jag kan fortsätta med mina inredningsdrömmar =)


  

Ovido - Quiz & Flashcards