Alla inlägg den 14 december 2009

Av Sofie - 14 december 2009 21:31

Jag tävlar igen. Denna gången åt systersonen Noel. Hoppas att han vinner detta.


14 dec


Om ni också vill tävla så titta in här. Men ta inte min vinst ;)


  

Av Sofie - 14 december 2009 21:10

Den smörkola som vi gjorde igår, har gått åt som smör (haha). Fredrik har ätit en hel massa och pappa kom förbi och tryckte i sig några han också. Resten får gå åt till helgen, sen kan Fredrik ta med några till jobbet också.


Något som är så fruktansvärt äckligt, enligt mig, är ischoklad. Till och med när jag var liten och var ett riktigt godismonster så tyckte jag att det var äckligt med ischoklad. Var det bara såna som erbjöds så var jag hellre utan, och det var sensation vill jag lova. När jag var liten kunde jag inte vara i samma rum som godis utan att bli helt tokig.


  


Vill ni smaka på en smörkola så titta förbi. Nynnyn du kan ju traska förbi när du är ute på en av dina promenader, om du går hit och hem igen har du gjort dig förtjänt av en smörkola.


  

Av Sofie - 14 december 2009 21:03

Oj så duktig jag har varit nu. Har skrivit färdigt nästan alla julkort. Måste dock köpa några till för de jag hade köpt räckte inte. Dessutom försöker jag hitta adressen till två personer som jag fått kontakt med via bloggandet, men det går ju inte att hitta. Hm.... men jag ska försöka igen.


  


Kollar på svenska hjältar nu samtidigt som jag håller på med allt möjligt annat.


  

Av Sofie - 14 december 2009 19:05

Här sitter jag. Helt slut efter allt bakande. Men imorgon är det dags att ta nya tag. Har ju lovat att göra det där matbrödet som ska ligga på julbordet också. Så jag har att göra hela veckan kan man säga. Men det är ganska roligt att baka, bara det att det är så fruktansvärt tråkigt att diska efter sig.... Någon som frivilligt vill komma hit och diska?


  


Nu är det snart dags för "Svenska hjältar". Ska tydligen vara en riktigt tårdrypande historia....


  

Av Sofie - 14 december 2009 14:15

Kom nyss hem från en timmes promenad. För några år sedan träffade jag en personlig tränare vid ett antal tillfällen. Då minns jag att ha sa att när man är ute och går så ska man gå korta steg och man ska sätta i hälen först. Idag tänkte jag på det när jag gick, och känner väldigt mycket i vaderna nu. Det blir väldigt annorlunda mot om man bara går vanligt =) Så då får jag nog fortsätta med detta tror jag allt.... När man ändå går kan man göra det ordentligt. Med ipoden i öronen är det enligt mig helt underbart att vara ute och gå.... så det så.


  

Av Sofie - 14 december 2009 11:20

På fredag fyller Fredrik år, så han ska ha med sig lite gott till fikat, som jag håller på att baka nu. Vaniljbullar. De är tydligen jättegoda säger de som har smakat, vilket jag som sagt inte brukar göra =) På lördag blir det kalas här och då måste det bakas till det också. Sen är det julafton nästa vecka och jag har lovat min kära mor att jag ska baka åt henne, eftersom hon jobbar hela tiden, och vi ska fira jul hemma hos dem. Så det kan väl vara roligt att bidra lite. Ska baka både matbröd och fikabröd hade jag tänkt.


Kan ni fatta att det är julafton nästa vecka? Sjukt men mysigt.


Här ligger det till och med lite snö på backen, och det är ju inte varje dag. Älskar snö så länge den ligger kvar och inte börjar slaska.


  

Igår år vi taco.... mmmm ..... köttfärs och grönskar funkar bra för magen (ibland), men inte bröd och sånt där, men det är lika gott ändå, och en aning nyttigare =)


  







Ovido - Quiz & Flashcards