Alla inlägg den 4 december 2009

Av Sofie - 4 december 2009 23:07

Jag hann bli riktigt nervös där ett tag. Lite synd om Tove faktiskt, men huvudsaken var som sagt att Erik tog sig vidare. Känns som om han har möjlighet att bli något efteråt. Tror faktiskt det är ganska lätt att Calle glöms bort när detta väl har lagt sig, men man ska aldrig säga aldrig. Och som sagt så tycker jag alltså inte illa om Calle.


Gonatt på er därute!


  

Av Sofie - 4 december 2009 21:04

Om inte Erik vinner denna omgång av Idol så är detta program ett riktigt skämt. Han är ju helt otrolig killen. Ingen kan hota honom. Så borde det definitivt vara. Står inte Erik som segrare nästa helg så är det sista gången jag tittar på detta program. Jag hörde nästan hem hit hur Scandinavium var i extas efter Eriks andra framträdande. Tove och Calle kan gå och lägga sig nu. Gonatt! Menar alltså inte att de inte är duktiga för det är klart att de är det. De sjunger ju flera ljusår bättre en vad en annan gör. Så det är klart att de har talang, men de kan inte ta segern från Erik. Tove och Erik i Globen nästa fredag. Det tror jag i alla fall. Huvudsaken är ju som sagt att Erik tar sig dit.


  

Av Sofie - 4 december 2009 18:34

Idag är inte magen med mig. Den slår bakut när jag har ätit ibland... eller ganska ofta faktiskt.... men med värmekudde och idol så kanske det blir bättre. Fredrik håller just nu på att hjälpa pappa med att skruva ihop en byrå som köptes på Ikea igår. Jag sitter uppe i mitt barndomsrum och skriver =) Tänk vad mycket skoj man hade härinne. Kommer ihåg när man satt här och spelade på sin Amiga, för det var väl så datorerna hette förr? Tror inte att de är så mycket värda idag dock, men det var roligt då. Ja... många roliga lekar har lekts i detta rum - barbie, lego, playmobil.....



  

Av Sofie - 4 december 2009 15:05

Jag blir så glad när dem av er som läser denna blogg lämnar ett litet spår efter er. Så kul att veta vilka ni är och även läsa er blogg om det är så att ni har någon. Finns så många underbara människor därute och några av er tar sig tid att lämna spår här hos mig. Som sagt väldigt uppskattat.


Nu kommer Fredrik snart hem. Då ska vi ta en tur ner till centrum....


  

Av Sofie - 4 december 2009 14:07

Har nu i dagarna fått hem mitt presentkort på en personlig almanacka. Det som jag vann för några dagar sen. Tackar Evelina så mycket för det! Nu ska jag sitta här och komponera ihop något fint innan jag skickar in min beställning. Vet att den ska vara rosa i alla fall, och det är ju alltid nått.


Har dukat upp till bullfest. Någon som vill ha?


  


Ikväll är det dags för idol, om jag öppnar fönstrer kanske jag kan höra dem sjunga =) Heja Erik!


  

Av Sofie - 4 december 2009 06:30

Så.... nu har jag äntligen lyckats få upp Fredrik. Mer morgontrött människa får man leta efter. Men det är bara att gå in och tända taklampan och börja tjata lite, sen kan man gå därifrån och ropa på hjälp från någon annan plats i lägenheten. Då kommer han ju upp =)


I eftermiddag ska jag åka till en klädaffär som brukar ha snygga kläder. Jag är ju så deppig eftet att mitt favoritplagg är borta så jag måste köpa mig ett nytt favoritplagg =)


  

Av Sofie - 4 december 2009 05:52

Idag är det äntligen fredag. Konstigt att även när man är arbetslös så älskar man fredagar. Kanske för att jag vet att Fredrik kommer att vara hemma då. Hade lite planer för helgen, men känner att jag hela tiden har ont i halsen, så det kanske blir så att vi tar det lugnt. Egentligen har jag inte ont i halsen, snarare är det så att det är svårt att svälja. Brukar ju äta några ynka nötter på dagarna, kanske kan det vara nötterna? För nu när jag tänker efter så kommer det ofta precis när jag ätit nötter. Helt klart värt att testa.


Skulle vilja göra julgodis i helgen, men har ingen tjockbottnad gryta så det kanske är dags att skaffa sig en sådan, eller så åker jag ner och lånar en av mamma och pappa. Det är ju helt klart ett billigare alternativ.


  

Ovido - Quiz & Flashcards