Alla inlägg den 17 december 2009

Av Sofie - 17 december 2009 20:57

Idag har jag klippt mig. Det har Fredrik vetat hela tiden. Att det var idag jag skulle klippa mig, men han har minsann inget sagt. Förmodligen inte märkt det. Typiskt karlar. Tror inte att han kommer att märka det heller, om han nu inte skulle läsa min blogg... men det tror jag inte att han gör.


Kärleken spirar för vissa par i "Bonde söker fru". Nu är jag ju såklart nyfiken på morgondagens avsnitt så att man får veta hur de har gått för de fyra paren. Tror egentligen att det bara är Thilde och Stefan som fortfarande håller ihop, kanske även Janne och Åsa. Det återstår att se imorgon.


Ikväll när jag lägger mig för att sova är jag tillsammans med en 28-åring, men när jag vaknar är jag plötsligt tillsammans med en 29-åring. Hur kan det komma sig?


För övrigt går jag och lägger mig aningen irriterad.... faktiskt....


  

Av Sofie - 17 december 2009 19:11

Idag har det varit en sjukt stressig dag. Har tillslut hittat ytterligare en present till Fredrik som han ska få imorgon. Tror jag i alla fall, eller så får han den på jul också =) Har även träffat min underbara Jenny idag. Min själsfrände. Hon blir lika imponerad varje gång jag kör henne hem. Säger att det är så häftigt att jag har körkort. Jag förstår inte riktigt det häftiga i att vara 27 år och ha körkort men det är ju roligt att hon tycker att jag är cool.



 GREWinnan... (Jenny)


Innan jag åkte hem från stan fick jag även äran att umgås med lille Noel en liten stund. Sötnos.


Snart är det dags för "Bonde söker fru". Ingen av bönderna gjorde ett chockerande val precis.


  

Av Sofie - 17 december 2009 16:44

Imorgon är det ett år sedan jag slutade jobba. Var tvungen att sluta på grund av arbetsbrist. Jag vill ha ett jobb nu. Det är ganska drygt att vara hemma. Våren förgylldes i och för sig med ytterligare högskolestudier, men nu har jag varit hemma mer eller mindre hela hösten. DET är tråkigt vill jag lova. Visserligen lite vick och så, men det är går ju inte att jämföra det med att ha sin egen klass...


  

Av Sofie - 17 december 2009 07:15

Finns mycket som man borde vara glad och tacksam för, som man kanske bara tar för givet men som inte är en självklarhet för en del. Ändå sitter man här och är bitter över det man inte har eller det man inte har fått. Vill inte att det ska vara så och försöker verkligen att tänka annorlunda. När man tänker på allt man tycker är jobbigt eller som man tycker är negativt kan man istället tänka att det kommer att ordna sig, och att jag inte har det värre än någon annan.... djupa tankar såhär på morgonen....


  


Ovido - Quiz & Flashcards