Alla inlägg den 5 december 2009

Av Sofie - 5 december 2009 21:54

Så vem tror ni nu kommer att stå som vinnare av Idol 2009? Hoppas och tror, som ni säkert har förstått, att det är Erik som vinner. Har inte alls gillat detta program innan, men de senaste omgångarna har jag tittat på och tycker att Erik är den som är mest jämn och som nästintill alltid gör bra ifrån sig.


Idag har jag handlat en klänning till mig själv. Ofta Sofie går i klänning? Inte särskilt. Det är ungefär lika sällsynt som snö härnere. Det händer väl kanske högst tre gånger varje år att det snöar, och således bär jag klänning cirka tre gånger varje år. Fredrik förbjöd mig att lämna butiken innan jag hade köpt den. Kan undra om det berodde på att han tyckte att jag klädde i den eller om det berodde på att han ville komma ifrån butiken någon gång. Jag har ju en tendens att spendera otaliga timmar i affärer utan att tänka på att klockan tickar iväg. Idag har jag även köpt födelsedagspresent och julklappar till Fredrik. Smart som jag är satt jag nu här och skrev vad jag hade köpt till honom, men det var ju inte särskilt genomtänkt, eller vad tycker du? Risken är nog ganska överhängande att han tittar in på min blogg innan det är dags för födelsedag och jul. Jag får helt enkelt visa foton på detta när dessa dagar har passerat.


Har även köpt några saker på Mio-möbler. Fotar dessa imorgon så får ni se.


Så trött jag är!


  

Av Sofie - 5 december 2009 17:40

Är det generellt så att karlar inte ser när det behöver städas eller plockas undan? Måste kvinnorna i hushållet påminna dem om hur det ser ut för att de ska märka? Hur klarar sig i så fall män som bor utan kvinnor?


Nu menar jag inte att Fredrik inte gör något här hemma, för det gör han. Han är grymt duktig när han sätter igång. Dock behöver han nog sägas till innan det görs, men inte alltid. Sen är det ju samma med mig. Jag kanske också borde bli bättre på att ta tag i saker. Fredrik fixar ju allt som jag inte klarar så därför kanske jag borde göra det jag klarar av =) Fredrik är underbar. Det var bara det jag ville komma fram till.


  

Av Sofie - 5 december 2009 10:01

Vad hände med de fina dagar som inledde veckan? Detta är ju jättetråkigt. Grått och regnigt... men man får inte alltid som man vill har man ju fått lära sig. Hoppas i alla fall att det blir fint till jul.


Skriver något mer givande om en liten stund. Måste bara få upp Fredrik ur sängen innan halva dagen har passerat....


  

Ovido - Quiz & Flashcards