Alla inlägg under december 2009

Av Sofie - 21 december 2009 12:11

Inget jobb denna gång heller, då de hellre vill ha personer med längre erfarenhet. NÄR ska man få den erfarenheten om man aldrig får något jobb? Betyder detta att det inte är någon idè att plugga till lärare? När man är färdig så får man ändå inget jobb för att man inte har någon erfarenhet.... hm...


  



Av Sofie - 21 december 2009 11:23

Önskar mig denna av tomten. Den ser säkert inte märkvärdig ut, men den är så skön. Enligt mig är den fin också. Gillar mest enfärgade plagg faktiskt. Så tråkig är jag =)

Agnes long top grey

Agnes long top grey

Agnes long top grey


Vilka favoritkläder har ni? Det kan röra sig om ett speciellt märke eller en speciell modell? Kanske svårt att svara på. Har ni någon favoritbutik där  ni nästan alltid hittar fina kläder?


  

Av Sofie - 21 december 2009 11:17

Om man tittar riktigt riktigt noga så kan man med jämna mellanrum se en snöflinga falla, men då får man som sagt titta riktigt noga. Känns som snön glömmer bort den lilla håla där jag bor.... Kanske har jag inte varit tillräckligt snäll igår.


Håller nu på att baka bröd till julbordet. Ligger på jäsning nu. När de är färdiga har vi fyra stycken rågsiktslimpor att sätta i oss under jul. Jag hör väl till dem som inte är särskilt förtjust i en del av det som serveras på jul. Tycker om sånt som barnen tycker om. Men Janssons frestelse får nog ta priset som julbordets äckligaste rätt. Sill är inte gott det heller. Tackar vet jag köttbullarna.


Vet ni.... nu snöar det faktiskt lite mer =) Tjoho!


  

Av Sofie - 21 december 2009 06:07

Jag vill också ha mera snö. Det snöar ju bara i Skåne och i Stockhom (känns det som). Där bor ju inte jag så jag förstår inte varför snön måste envisas med att falla just där. Enligt prognoserna ska det i alla fall snöa dagen innan julafton och även under självaste julafton. Det gillar vi. Kan inte minnas sist det var snö härnere under jul. I RYSSLAND snöar det också som bara den. Jag kanske borde bli ryss.


Återkommer lite senare, när jag har piggnat till.


  

Av Sofie - 20 december 2009 21:01

Vart har Paradise Hotel tagit vägen???? Det står inte med i tablån för nästa vecka och inte veckan därpå heller. Nu vill jag veta vart de har gömt programmet. De kan ju inte bara sluta sådär.... hm. Någon av er som vet när det kommer tillbaka????


Av Sofie - 20 december 2009 19:46

Det var denna som köptes i Borås. Min julklapp =)


COLOR: SOFT RED


Hittade bara en bild där den fotades bakifrån =)


  

Av Sofie - 20 december 2009 19:26

Dagen har, som jag skrev imorse, tillbringats i både Borås och Göteborg. Åkte till Borås i förmiddags. Åkte sedan hem en sväng innan vi begav oss till "Jul på Liseberg". Hittade för övrigt en julklapp till mig själv i Borås. En snygg rosa topp =)


På Liseberg var det SVINkallt. Jag hade ändå pälsat på mig som bara den, men det hjälpte inte. Köpte glögg av en gubbe där som värmde gott. Fredrik tyckte att den var så god så han köpte med sig en hel flaska hem.

  


Här står jag, smått ihjälfrusen, bredvid skidbacken. Jag åkte inte, och tur var väl det =)


  


Vi begav oss sedan vidare. Ställde oss vid elden och värmde oss vilket var välbehövligt.

  


  


Fredrik var glad han också, men jag kunde inte hålla i kameran särskilt länge, på grund av kylan. Därför blev det bara några få kort på den underbaraste.


  


Vann gjorde vi såklart också. Fredrik vann andravinster två gånger, och jag vann givetvis förstavinst, en Paradisask.


     


Nu är vi hemma igen, och värmen har så sakteliga börjat återvända =)


  



Av Sofie - 20 december 2009 06:11

Jag har totalt fastnat på denna sida. Man blir ju helt besatt, och så stressad jag blir. Nu vet jag vad jag ska ägna mig åt under mina lediga stunder. Om ni inte har något liv och vill testa er själva lite så titta in här.




Ovido - Quiz & Flashcards